شاهین بوشهر در انتهای جدول چه می‌کند؟


شاهین بوشهر در انتهای جدول چه می‌کند؟

در آستانه هفته پانزدهم لیگ برتر، تیم شاهین بوشهر در جایگاه 16م جدول قرار دارد، آن هم در حالی که 14 بازی انجام داده و تنها 6 امتیاز در اختیار دارد؛ تیمی که هفته ها در انتهای جدول مانده و شاید همگان آن را یک تیم شکست خورده بدانند...

شاهین شهرداری بوشهر اکنون با گذشت چهارده هفته از لیگ برتر فوتبال ۷ باخت و ۷ تساوی را در کارنامه خود ثبت کرده است و با ۲۴ گل خورده شرایط خوبی ندارد. پس از چندین شکست در هفته های اول، دیدار با پرسپولیس در هفته هشتم لیگ شکست سنگینی (۰-۵) را برای شاهین رقم زد، و پس از آن نیز شکست ۲ بر صفر برابر ذوب آهن در هفته نهم داستان ناکامی های مکرر شاهین را دنباله دار کرد.

«میشو کریستیچوویچ» سرمربی باسابقه کروات در این احوال به تیم شاهین بوشهر پیوست. در آستانه هفته یازدهم و در حالی که دیدار با گل گهر سیرجان با تساوی برگزار شده بود، هفته ۱۱ لیگ با حضور مرد کروات فوتبالی به تساوی با سایپا انجامید، و در ادامه در هفته های ۱۲، ۱۳ و ۱۴ نیز نتایج مساوی بدون باخت و البته بدون برد توجه ها را به خود جلب کرد.

دلیل شکست های مکرر شاهین چه بوده است؟

سرمربی کروات شاهین بوشهر که کمتر از یک ماه پیش هدایت تیم را بر عهده گرفته است در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: این خاصیت ورزش است و شما خیلی از کارها را باید پیش از شروع لیگ انجام بدهی و با انجام دادن آن کارها منتظر کسب نتیجه کارهایت باشی و نتایج خوبی را هم کسب کنی.

میشو کریستیچوویچ با اشاره به تحلیل خود از تیم و اینکه دلیل شکست های مکرر شاهین چه بوده است، بیان کرد: یکی از مشکلات در ایران این است که هر سال بازیکنان جدیدی به تیم های جدید می روند و تیم کاملا نو می شود و با پول بیشتر هم می توانی بازیکنان باکیفیت تری بگیری. گاهی اوقات فقط پول هم کافی نیست و می توانم بگویم باشگاه های بزرگ تلاش می کنند بازیکنان بزرگ را جذب کنند اما باز هم نمی توانند نتایج خوبی را خلق کنند.

وی درباره شرایط شاهین در لیگ برتر گفت: آقای ویسی -سرمربی سابق تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر- قطعا تلاش کردند که یک تیم خوب ببندند، اما واقعا پول زیادی هزینه نشده است و یک بازیکن تراکتور یا استقلال و پرسپولیس برابر با کل بودجه باشگاه ما است.

سرمربی شاهین بوشهر افزود: دلایلی وجود دارد که با این تیم در اوایل لیگ نتوانسته اند نتایج خوبی را کسب کنند، و قطعا این را بدانید که اگر یک شروع خوب نداشته باشید برگشت به شرایط عادی کار بسیار سختی است. تیم در یک شرایط روانی بدی قرار می گیرد و متاسفانه ما تا الان نتوانسته ایم هیچ بازی را ببریم و می توانم بگویم در بعضی جاها هم بدشانس بوده ایم.

کریستیچوویچ تاکید کرد: نمی دانم در بازی های قبل چه اتفاقی افتاده است اما در دو بازی خانگی اخیر داور خیلی بر علیه ما کار کرد و البته خیلی جزئیات وجود دارد که در کنار هم نتایج خوب و بد را رقم می زند.

وی در پاسخ به اینکه تنها بحث مالی مطرح نیست و حتی بازی آخر می توانست به نتیجه ای غیر از تساوی ختم شود، گفت: بازیکنان ما خیلی سخت تلاش کردند تا بازی را ببرند. من از بازی با صنعت نفت آبادان راضی نیستم، و معتقدم که اگر ما زمان داشته باشیم می توانیم بهتر و زیباتر از این بازی کنیم و امیدوارم که در آینده برای ما زمان بیشتری وجود داشته باشد تا با قدرت و اعتماد به نفس بالایی بازی ها را ببریم.

سرمربی شاهین بوشهر با اشاره به اینکه در بازی اخیر مشکلاتی در مورد تعدادی از بازیکنانمان داشتیم، اظهار کرد: جزئیات زیادی در برنده یک بازی بودن تاثیرگذار است، در ایران و خصوصا در لیگ برتر شرایط برای گل زدن خیلی سخت است و متاسفانه تا این لحظه داوران ۷ پنالتی در لیگ و ۲ پنالتی نیز در جام حذفی علیه ما گرفته اند که این واقعا خیلی زیاد و تا حدودی نیز شک برانگیز است.

میشو در پاسخ به اینکه پس از حضور او چه اتفاقی در تیم شاهین رخ داده که باخت را نمی پذیرد، گفت: من مربی فوتبال هستم و ۱۸ سال بازیکن حرفه ای بوده ام و حالا ۲۵ سال است که مربی حرفه ای هستم؛ با این تجربه زیاد می دانم که مشکل چیست. قطعا بحث مشکلات روانی مطرح بود، و همچنین در مورد دیسیپلین، تاکتیک و رفتار بازیکنان. من تلاش می کردم که به آنها بقبولانم و به این باور برسند که آنها شخصیت بُرد را دارند و می توانند هر تیمی را ببرند.

او ادامه داد: در صحبت با آقای دراگان اسکوچیچ پس از بازی با صنعت نفت مثال زدم از چند تیم عالی مثل استقلال و پرسپولیس و یا تراکتور، و اینکه بقیه تیم ها واقعا خیلی تفاوتی ندارند، در دیسیپلین و جزئیات و... . شاهین نیز قطعا در خیلی از چیزها می تواند بهتر شود، و در ادامه هم مشکلات روانی تیم حل شود و هم بقیه موارد.

سرمربی شاهین بوشهر تصریح کرد: متاسفانه بازیکنان ما قدرتی نیستند که بتوانند با قدرت در زمین بازی کنند. اما خداراشکر می کنم که در این ۴ بازی پس از حضور من، می توانم بگویم با بدشانسی اما ۴ امتیاز کسب کردیم و خوشبختانه نباختیم.

آیا تنها نباختن کافی است؟

به گزارش ایسنا، وقتی یکی از خبرنگاران در کنفرانس پس از بازی آخر شاهین -دیدار با صنعت نفت آبادان- گفت ما با مساوی نمی توانیم تیم را نگه داریم، کریستیچوویچ اینگونه به او پاسخ داد که اگر ما از روز اول مساوی کرده بودیم الان ۱۴ امتیاز داشتیم و ۱۴ امتیاز در این شرایط برای ما عالی بود!

میشو با بیان اینکه دیسیپلین، تمرین، قدرت، تکنیک، تاکتیک، بسیار مهم است و همه بازیکنان این شرایط کار کردن را قبول کرده اند و تلاش می کنند چیز جدیدی یاد بگیرند از بازیکنان شاهین ابراز رضایت کرد.

بزرگترین بدشانسی من این است که زمان کافی برای تمرین نداریم

کریستیچوویچ تا الان موفق بوده و توانسته است باخت را از تیم بگیرد، او در این باره می گوید: قطعا بدون برد نمی توانیم به ماندن در لیگ امیدوار باشیم و امیدوارم ۲۵ روز زمان برای بدنسازی داشته باشیم. در واقع بزرگترین بدشانسی من الان این است که زمان کافی برای تمرین نداریم و بین بازی ها تنها چند روز برای ریکاوری، استراحت و تمرین تا بازی جدید وقت داریم که این یک مشکل بزرگ است؛ آن هم در حالی که باید مدت زمان کافی برای کار کردن بهتر بر روی تکنیک، تاکتیک و تجدید قوا وجود داشته باشد.

سرمربی شاهین بوشهر برنامه نیم فصل برای خروج تیم از بحران پیشین و رفتن به سمت برد از تساوی را اینگونه تشریح کرد: باید ببینیم در چه پست هایی به بازیکنان جدید نیاز داریم و در همه اینها باید بهتر و بهتر شویم و با تمرین زیاد تلاش کنیم تا بتوانیم در لیگ بمانیم.

تلاش می کنیم تا شاهین اوج بگیرد

او اینگونه ادامه می دهد: خیلی سخت است اما ما تلاش خود را به کار می بندیم تا شاهین اوج بگیرد این ورزش است اگر برای همه، هم کادر و هم مدیریت و هم کار فنی به خوبی انجام شود این هم ممکن می شود. اگر خوب برای بازی ها آماده شوی خیلی راحت بازی ها را می بری ولی اگر آماده نباشی زمین میخوری...

بیم ها و امیدها تا پایان هفته سی ام لیگ برتر

میشو به دانش و تجربه اش ایمان دارد و مهم تر از آن به بازیکنان و شاهین اعتقاد دارد. او به آنها روحیه و انرژی می دهد و سعی دارد با یاد دادن نکات جدید، انتقال تجربه، تمرین و کلام مثبت و امیدوار خود آنان را به سمت و سوی برنده بودن پیش ببرد.

و حالا در آستانه هفته پانزدهم لیگ قرار داریم و بیم ها و امیدها تا پایان هفته سی ام ادامه دارد. آیا واقعا کریستیچوویچ آمده تا شاهین را نجات دهد؟ و آیا پایان لیگ برتر برای شاهین بوشهر خاطره خوشی را رقم خواهد زد؟... باید منتظر روزهای بعد بمانیم تا ببینیم که آیا خوشبینی و درس های جدید مرد کروات و تلاش مضاعف سفیدپوشان بوشهری به ثمر خواهد نشست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟