حفتر از حمله سرنوشت ساز به پایتخت لیبی خبر داد


فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» گفت: نبرد سرنوشت ساز برای پیشروی به سمت طرابلس را آغاز...

حفتر از حمله سرنوشت ساز به پایتخت لیبی خبر داد

فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» گفت: نبرد سرنوشت ساز برای پیشروی به سمت طرابلس را آغاز کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، تهدید خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی در حالی است که نیروهای «دولت وفاق ملی» مورد حمایت جامعه بین الملل نسبت به شکست هرگونه حمله تازه به پایتخت هشدار دادند و تهدیدهای وی را کم امنیت دانستند.

در همین حال مصطفی النجعی سخنگوی عملیات «آتشفشان خشم لیبی» (وابسته به دولت وفاق ملی) گفت: آنچه که ژنرال حفتر انجام می دهد، آخرین عملیات خودکشی است و عناصری که اطراف طرابلس حضور دارند شبه نظامیان مسلح به شمار می روند.

وی افزود: حفتر از همان آغاز حمله به طرابلس در چهارم آوریل گذشته، همین اظهارات را مطرح ساخت، اما نیروهای دولت وفاق ملی توانستند این حمله را دفع کرده و نیروهای مهاجم را شکست دهند.

این مقام لیبیایی تاکید کرد که نیروهای دولت وفاق ملی از سپتامبر گذشته با مجموعه ای از مزدوران روسی و چادی با کمک های مالی و فرماندهی مصر و امارات متحده عربی مقابله می کند.

الجزیره همچنین به نقل از خبرنگار خود در طرابلس گزارش داد که سخنان ژنرال حفتر ۲۴ ساعت بعد از سفرش به قاهره عنوان شد و این اولین باری نیست که وی از آغاز یورش به طرابلس خبر می دهد.

پس از سقوط معمر قذافی، رییس جمهوری مخلوع لیبی یک نزاع دو طرفه بر سر قدرت در آن کشور در جریان است که یک طرف آن دولت وفاق ملی به رهبری "فائز السراج" است که در پایان ۲۰۱۵ براساس توافقی زیر نظر سازمان ملل تشکیل شده و طرف دیگر آن مقامات شرق لیبی مورد حمایت ارتش ملی به سرکردگی ژنرال خلیفه حفتر قرار دارند.

حفتر که مورد حمایت برخی از کشورها از جمله امارات، مصر، عربستان، روسیه و فرانسه قرار دارد، در تلاش است تا با ورود به طرابلس، دولت سراج را که مورد حمایت سازمان ملل متحد است، سرنگون کند.

در حالی که از آغاز جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۱ بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، رساندن تسلیحات به طرف‌های درگیر در جنگ ممنوع است، ولی گفته می شود رژیم صهیونیستی، ترکیه و جمهوری آذربایجان ، هر کدام از یک طرف دعوا در لیبی حمایت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر