تعبیر خواب سوره حشر - خواندن سوره حشر در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره حشر - خواندن سوره حشر در خواب چه تعبیری دارد؟

تعبیر خواب سوره حشر به گفته ابن سیرین، مراوده با مخلصان و رستگاران است. امام صادق(ع) این خواب را ظفر یافتن بر دشمن تعبیر کرده اند.

تعبیر خواب سوره حشر - خواندن سوره حشر در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره حشر پنجاه و نهمین سوره از قرآن و دارای ۲۴ آیه است. این سوره یکی از مسبحات (شروع شده با تسبیح خداوند) است. طبق روایات سوره حشر حاوی اسم اعظم می‌باشد. سوره حشر مدنی است. این سوره در ترتیب مصحف، پنجاه و نهمین سوره و در ترتیب نزول، صدو یکمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره بینه و پس از آن سوره نصر نازل شده است.در ادامه با تعبیر خواب سوره حشر با ما باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره حشر

محمدبن سیرین گوید: اگر بیند سوره حشر می‌خواند، دلیل است حشر با مخلصان و رستگاران یابد. کرمانی گوید: محبت او با اهل صلاح و علمای دین بود. حضرت صادق (ع) فرماید: بر دشمنان ظفر یابد.

هدف از نزول سوره حشر

این سوره به داستان یهودیان بنى نضیر اشاره دارد که بخاطر نقض پیمانى که با مسلمین بسته بودند محکوم به جلاى وطن شدند. و نیز به این قسمت از داستان اشاره دارد که سبب نقض عهدشان این بود که منافقان به ایشان وعده دادند که اگر نقض عهد کنید ما شما را یارى می‌کنیم، ولى همین که ایشان نقض عهد کردند، منافقین به وعده‌اى که داده بودند وفا ننمودند. و در ضمن این اشارات، مطالبى دیگر نیز در این سوره آمده، و از آن جمله مساله حکم غنیمت بنى النضیر است.

و از آیات برجسته این سوره هفت آیه آخر آن است که خداى سبحان در آنها بندگان خود را دستور می‌دهد به اینکه از طریق مراقبت نفس و محاسبه آن آماده دیدارش شوند، و عظمت کلام و جلالت قدر خود را در قالب بیان عظمت ذات مقدسش، و اسماء حسنى و صفات علیایش، بیان می‌فرماید.

آیات ابتدایی سوره حشر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

سَبَّحَ لِلَّهِ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ ۖ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ﴿١﴾

آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است، خدا را به پاک بودن از هر عیب و نقصی می ستایند، و او توانای شکست ناپذیر و حکیم است. (۱)

هُوَ الَّذِی أَخْرَجَ الَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ مِنْ دِیَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ۚ مَا ظَنَنْتُمْ أَنْ یَخْرُجُوا ۖ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ مَانِعَتُهُمْ حُصُونُهُمْ مِنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَیْثُ لَمْ یَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِی قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ یُخْرِبُونَ بُیُوتَهُمْ بِأَیْدِیهِمْ وَأَیْدِی الْمُؤْمِنِینَ فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ ﴿٢﴾

اوست که کافرانِ از اهل کتاب را در نخستین بیرون راندن دسته جمعی از خانه هایشان بیرون راند. [شما اهل ایمان] رفتنشان را گمان نمی بردید، و خودشان پنداشتند که حصارها و دژهای استوارشان در برابر خدا [از تبعید و در به دری آنان] جلوگیری خواهد کرد ولی [اراده کوبنده] خدا از آنجا که گمان نمی کردند به سراغشان آمد و در دل هایشان رعب و ترس افکند به گونه ای که خانه هایشان را به دست خود و به دست مؤمنان ویران کردند. پس ای صاحبان بینش و بصیرت! عبرت گیرید. (۲)

وَلَوْلَا أَنْ کَتَبَ اللَّهُ عَلَیْهِمُ الْجَلَاءَ لَعَذَّبَهُمْ فِی الدُّنْیَا ۖ وَلَهُمْ فِی الْآخِرَةِ عَذَابُ النَّارِ ﴿٣﴾

اگر خدا فرمان ترک وطن را بر آنان لازم و مقرّر نکرده بود، قطعاً در همین دنیا عذابشان می کرد و برای آنان در آخرت عذاب آتش است. (۳)

ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ شَاقُّوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ ۖ وَمَنْ یُشَاقِّ اللَّهَ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ ﴿٤﴾

این [در به دری و تبعید] برای این است که آنان با خدا و پیامبرش دشمنی و مخالفت کردند، و هر کس با خدا دشمنی و مخالفت کند [بداند که] خدا سخت کیفر است. (۴)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعبیرخواب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ گرجستان صعود کرد؛ سروش رفیعی از خوشحالی بال درآورد!