وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید/ 7 نفر مسموم شدند


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کرمان از مسمومیت هفت کودک در استان کرمان به دلیل مصرف کیک و کلوچه حاوی نوعی قرص خبر داد. موارد مسموم شده در استان کرمان را کودکان تشکیل می دهند و این افراد بیشتر با خواب آلودگی و مسمومیت خفیف به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.سید

آفتاب‌‌نیوز :

محمد صابری گفت: سه کودک مسموم شده در شهرستان بافت و چهار کودک در شهر کرمان به بیمارستان افضلی پور بعد از مصرف کیک حاوی قرص به مراکز درمانی مراجعه کردند. موارد مسموم شده با کیک حاوی قرص بعد از انجام اقدامات درمانی سرپایی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شدند.

"محمد صابری" در خصوص انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص و کپسول در برخی از مواد خوراکی بسته بندی شده از قبیل کیک و کلوچه گفت: شهروندان گرامی قبل از استفاده از اینگونه مواد خوراکی بسته‌بندی شده، از سلامت کامل محصول و محتویات بسته‌بندی شده آن، اطمینان حاصل کنند.

وجود قرص در کیک و کلوچه به کرمان هم رسید/ 7 نفر مسموم شدند

وی با بیان اینکه مواردی در شهرستان‌های کرمان و بافت در شب گذشته رویت شده، ادامه داد: چند کودک در این باره به بیمارستان مراجعه کردند که مسمویت آنها در حد خواب‌آلودگی بود که به صورت سرپایی درمان و مرخص شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به این سوال که این کیک و کلوچه‌ها از چه برندی بوده‌اند؟ بیان کرد: ما نمی‌توانیم برند را اعلام کنیم زیرا موارد ارایه شده بسته‌بندی‌ آنها باز بوده و از شرکت‌های مختلف بودند لذا مردم در هنگام مصرف کیک و کلوچه و موارد این‌چنینی موقع باز کردن آنها دقت کرده و داخل آنها را نگاه کنند.

وی با بیان این مطلب که داخل این کیک و کلوچه‌های که به ما ارایه داده‌اند قرص بوده اما همه موارد باز شده بوده و مشخص نیست که این قرص‌ها در کجا در داخل کیک و کلوچه‌ها گذاشته شده است، اظهار کرد: کارشناسان حوزه بهداشت، غذا و دارو در حال بررسی این موضوع هستند و اگر مدرک مستندی پیدا کنند، حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: مواد خوراکی که خانواده‌ها به‌همراه خود آورده بودند باز شده بودند و هیچ کیک و کلوچه بسته‌بندی شده‌ای به دست ما نرسیده لذا با توجه به اینکه موارد ارایه داده شده به ما بسته بندی نبوده و همه باز شده بودند بنابراین این موضوع نمی‌تواند برای ما سند باشد و از طریق مراجعه قانونی این موضوع در حال پیگیری داریم.

صابری با بیان این مطلب که مردم کل مواد غذایی بسته بندی شده را با احتیاط بررسی کنند؛ اظهار کرد: بازرسان حوزه غذا و دارو و همچنین کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، ضمن بازدید از کارخانجات و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی، بر روند تولید و توزیع محصولات خوراکی نظارت کامل داشته و گروه‌های مربوطه، تدابیر لازم را در این زمینه به عمل می‌آورند.

وی خطاب به به صاحبان فروشگاه‌ها و مراکز عرضه کننده مواد خوراکی و آشامیدنی، گفت: مواد خوراکی و آشامیدنی را مستقیماً از کارخانجات و نمایندگی‌های مجاز و شرکت‌های توزیع کننده معتبر، تأمین و عرضه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403