با اصول ایمنی در محیط اداری خود بیشتر آشنا شوید


فضاهای اداری، همانند سایر محیط هایی که افراد در آن ساکن هستند، دارای یک سری اصول ایمنی است که در صورت رعایت نکردن آنها، ممکن است دچار حادثه شوید.

آیا می دانید ایمنی فضاهای اداری چیست؟

اقداماتی که برای ایمنی محیط های اداری می توان انجام داد چیست؟

چه نکاتی را باید برای داشتن ایمنی بیشتر در فضاهای اداری باید رعایت کرد؟

آیا می دانید چگونه می توان این ایمنی را افزایش داد؟

تمام سوالات بالا ممکن است برای هر یک از شما، به خصوص کسانیکه بیشترین وقت خود را در محیط و فضاهای اداری می گذارند، پیش آمده باشد. تیم تحقیقاتی آذران فضا نما، با ارائه این گزارش سعی کرده است تا هم علاوه بر اینکه به سوالات پاسخ دهند، اطلاعات بیشتر و مفیدی تری را در خصوص رعایت اصول ایمنی در محیط اداری را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

چگونه ایمنی فضاهای اداری را افزایش دهیم؟

برای جلوگیری و پیشگیری از حوادث، داشتن محیط کاری که دارای اصول و نکات ایمنی باشد، بسیار ضروری است. راه های بسیار زیادی وجود دارد که شما به راحتی می توانید ایمنی تمام فضای اداری خود را دو چندان کنید. این راه های شامل موارد زیر می شود:

مناطقی که می دانید دارای خطرات احتمالی و مشکل هستند را شناسایی کرده و به موقع به آنها رسیدگی کنید.برای تعمیر و نگهداری هر یک از بخش های اداری خود، سرمایه گذاری کنید.ایستگاه های کاری ارگونومیک و تجهیزات بهداشتی و ایمنی مناسب که شامل: آتش خاموش کننده ها و کیت های کمک های اولیه می شود را، تهیه کنید.برای افزایش ایمنی بیشتر، آموزش های حرفه ای برای همه کارکنان در نظر بگیرید.

ایمنی در دفاتر اداری

یکی از آسیب هایی که ممکن است جان کارکنان را به خطر بیاندازد، لیز خوردن می باشد. برای مثال، بهتر است به هنگام نظافت فضای دفتر، تمام کارکنان را در جریان گذاشته تا به هنگام راه رفتن در شرکت، دچار لیزخوردگی نشوند. بهتر است بدانید هشیار بودن می تواند در کاهش بیش از حد این آسیب ها کمک کند.

فضای تردد را در فضاهای اداری در نظر بگیرید

شایع ترین حوادثی که ممکن است در دفاتر اداری پیش آید، سقوط اشیاء بوده که نشات گرفته از چیدمان نادرست مبلمان اداری می باشد. چیدمان تمام وسایل و تجهیزات اداری باید به صورت استاندارد بوده تا در هنگام تردد برای هر یک از کارکنان مشکل یا خطری پیش نیاید. اشیاء را هم باید به گونه ای قرار دهید تا هم به راحتی در دسترس باشد و هم چیدمان آنها باعث سقوط یا ریزش نشود.

با اصول ایمنی در محیط اداری خود بیشتر آشنا شوید

ایجاد فضای تردد مناسب

خطرات مشترکی که ممکن است در هر فضای اداری وجود داشته باشد

خطرات شایع بسیاری وجود دارد، که ممکن است در بین تمام محیط و فضاهای اداری مشترک باشد؛ هر یک از این خطرات شایع، شامل موارد زیر هستند:

استفاده از کف پوش نامناسبجمع آوری نادرست کابل ها و سیم هاعدم استفاده از مبلمان اداری ارگونومیکداشتن طراحی و چیدمانی ضعیفروشنایی ضعیفخطرات آتش سوزیعدم استفاده از تهویه مناسبخطرات برق و خطرات امنیتیهمینطور خطرات سقوط به علت شیوه های ذخیره سازی ضعیف

اگر به وسیله ای نیاز دارید و نحوه استفاده از آن را نمی دانستید، از کسانیکه با تجربه هستند و از نحوه کار با هرنوع وسیله ای اطلاعات دارند، کمک بگیرید.

بهترین دکوراسیون داخلی و طراحی فضای اداریطراحی کاربردی و فوق حرفه ای محیط کارانتخاب پارتیشن اداری، متناسب با فضای کاری

در هنگام کار در فضای اداری، از بدن خود مراقبت کنید

اگر به هنگام کار کردن مراقب سلامت بدنتان نباشید، بازدهی خوبی در انجام کارها نخواهید داشت. در بین کارهایتان به بدن و سلامتتان اهمیت داده و پس از ساعت های طولانی مدت که در پشت میز نشسته اید شروع به انجام حرکات کششی کنید و همینطور راه رفتن را فراموش نکنید. راه رفتن از بروز آسیب جلوگیری کرده و باعث گردش خون بهتر در بدن می شود.

مراقبت از بدن در هنگام کار

اصول ایمنی کلی که در محیط اداری باید رعایت شود

محیط کاری خود را همیشه تمیز و پاکیزه نگه داریدتجهیزات لازم برای آویختن لباس را برای محیط اداری تهیه کنید.تجهیزات و وسایل اداری را در جای خود و بیشتر در کشوها قرار دهید.وسایل اداری همانند لوازم التحریر، دستگاه کپی و ... را هرگز در ارتفاع قرار ندهید.هرگز نگذارید زباله های کاغذی برای همیشه در سطل باقی بماند و در پایان هر روز اقدام به تخلیه آنها کنید.از مبلمان و وسایل اداری که متناسب با محیط اداری و همینطور طبق استاندارد باشد، استفاده کنید.می توانید با خرید پارتیشن اداری هر یک از فضاهای دفتر یا شرکت خود را جدا کرده و به محیط اداری خود زیبایی ببخشید.

با اصول ایمنی در محیط اداری خود بیشتر آشنا شوید

تمیز و پاکیزه نگه داشتن فضای اداری

با مطالعه این مطلب در خصوص اصول ایمنی در محیط های اداری متوجه شدید که داشتن امنیت در کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همینطور بر روی راندمان کاری هم بسیار تاثیرگذار خواهد بود. پس با حفظ ایمنی در گام اول به سلامتی خود و در گام بعدی به داشتن محیط کاری فعال و پویا کمک خواهید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس