نمایشگاه پژوهش خراسان شمالی با معرفی برگزیدگان پایان یافت


نمایشگاه پژوهش خراسان شمالی با معرفی برگزیدگان پایان یافت

بجنورد - ایرنا - نمایشگاه پژوهش خراسان شمالی، عصر پنجشنبه با معرفی پژوهشگران برتر و تجلیل از برترین‌های این بخش پایان یافت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در این آیین در سخنانی، دانایی را محور توسعه دانست و گفت؛ دولت در شرایط کنونی به دنبال تحقق اقتصاد دانش بنیان و رفع چالش ها در حوزه های مختلف با استفاده از پژوهش است.

دکتر حسن پارسی پور با اشاره به اینکه ظرفیت های قانونی مناسبی در حوزه پژوهش وجود دارد، اظهار داشت: هیچ دستگاهی حق کاهش اعتبارات پژوهشی را ندارد و باید یک درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه ها به امر پژوهش اختصاص یابد.
دبیر کمیته برگزاری نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن‌بازار خراسان شمالی نیز در این آیین با قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی و مراکز آموزشی، علمی و تحقیقاتی استان بیان کرد؛ در نمایشگاه امسال ۱۱ مرکز آموزش عالی و دانشگاه، ۲ مرکز علمی و تحقیقاتی، ۵ واحد صنعتی و ۳۰ واحد فناور از پارک علم و فناوری و مراکز رشد حضور داشتند.

دکتر مهران گرمه ای، از انعقاد سه تفاهم نامه، برپایی ۱۵ کارگاه آموزشی، ۶ نشست تخصصی، ۱۵ بازدید دانش آموزی و دانشجویی در طول برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خبر داد.
در آیین پایانی این جشنواره، در بخش پژوهشگران برتر دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی در گروه علوم پایه، اعظم سبحانی از دانشگاه کوثر، محمد حاتمی از مجتمع فنی و مهندسی اسفراین، حسین طاهری چادرنشین از دانشگاه بجنورد و عبدالمجید قلی زاده از دانشگاه علوم پزشکی استان حایز رتبه های برتر شدند.
در بخش پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی آمنه محمدی در گروه علوم پایه از دانشگاه علوم پزشکی بجنورد مورد تجلیل قرار گرفت.

نمایشگاه پژوهش خراسان شمالی با معرفی برگزیدگان پایان یافت

در بخش دانشجویی نیز در گروه علوم پزشکی مقطع کارشناسی سالار پوربرات از دانشگاه علوم پزشکی استان، در مقطع کارشناسی گروه فنی و مهندسی آرش زینل زاده از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و گروه علوم پزشکی مقطع دکتری حرفه ای مرتضی بهنام فر از دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی شدند.
همچنین دکتر مجید وقار موسوی به عنوان فناور برتر گروه پارک علم و فناوری و مراکز رشد، مهدی قاسمی فرد به عنوان فناور برتر گروه دانشگاه ها از مجتمع فنی و مهندسی اسفراین مورد تقدیر قرار گرفتند.
در بخش طرح های پژوهشی حوزه دانشگاهی دکتر جودت از دانشگاه بجنورد، شرکت توان پردازان نگاره بیژن یورد از مرکز رشد دانشگاه آزاد بجنورد حائز عناوین برتر شدند.

در بخش پژوهشگران برتر دانش آموزی نیز مصطفی حاتمی از بجنورد، سجاد فریدونی و جواد سعادتی هر ۲ از شهرستان شیروان و هستی رضایی از شهرستان اسفراین مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم غرفه بنیاد نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بجنورد، شرکت آذین فورج، شرکت پتروشیمی، مرکز تحقیقات فرماندهی انتظامی استان، شرکت صنعت الکترونیک قاره و هسته فناور کنجد به عنوان غرفه های برتر دانشگاهی، صنایع و مجموعه پارک علم و فناوری شناخته شدند و در پایان از کمیته های ستاد هفته پژوهش و فناوری خراسان شمالی تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا