میزهای اداری ایستاده مناسب برای افراد کوتاه قد


آیا میزی برای افراد کوتاه قدی که نیاز به کارهای ایستاده دارند وجود دارد؟همیشه یکی از ملزومات مبلمان اداری میز کار بوده است. در این میان میزهای ایستاده برای کسانی که نیاز دارند تا کارهای خودشان را به صورت ایستاده...

آیا میزی برای افراد کوتاه قدی که نیاز به کارهای ایستاده دارند وجود دارد؟

همیشه یکی از ملزومات مبلمان اداری میز کار بوده است. در این میان میزهای ایستاده برای کسانی که نیاز دارند تا کارهای خودشان را به صورت ایستاده انجام دهند طراحی شده است. این میز اداری به گونه ای طراحی شده است که کاربر بتواند به صورت ایستاده و یا با استفاده از یک صندلی نسبتا بلند کارهای خودش را انجام دهد و بتواند به راحتی در اطراف آن حرکت کند.
این میز انواع مختلفی دارد و شما در زمان انتخاب از نمونه های آماده گرفته تا نمونه هایی که به صورت اختصاصی برای شما ساخته می شود را می توانید پیدا کنید. اما بهترین گزینه برای افراد کوتاه قدی که به کارهای ایستاده نیاز دارند، میزهایی هستند که امکان تغییر ارتفاع را دارند. این نوع میز تمام انعطاف پذیری لازم را برای شما تامین می کند. برای مثال ممکن است شما در زمان کار با کامپیوتر به ارتفاع خاصی نیاز داشته باشید، اما زمانی که قصد خواندن کتاب یا نوشتن را دارید، لازم باشد ارتفاع میز را تغییر دهید. همچنین، در مواقعی که ممکن است چند نفر از میز استفاده کنند، قابلیت تغییر ارتفاع یکی از موضوعات ضروری است که باید رعایت نمائید.
در ادامه، با ما همراه باشید تا نکاتی که برای خرید یک میز اداری ایستاده و صندلی اداری باید رعایت کنید را با هم بررسی نماییم:

آیا به میز اداری ایستاده نیاز دارم؟

در صورتی که در طول روز خیلی جابه جا می شوید و حالت ایستادن خودتان را معمولا تغییر می دهید، یک میز با قابلیت تغییر ارتفاع می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. طبق تحقیقات نشستن زیاد روی صندلی اداری آسیب های زیادی به ستون فقرات شما وارد می کند؛ اما ممکن است برای برخی افراد ایستادن زیاد، حتی از نشستن نیز ضرر بیشتری داشته باشد. به همین سبب، بهتر است به جای خرید یک میز اداری ایستاده، به فکر خرید یک میز با قابلیت تغییر ارتفاع باشید. این نوع میز در افزایش راحتی، سلامت و راندمان کاری شما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

میزهای اداری ایستاده مناسب برای افراد کوتاه قد

آیا باید یک میز اداری جدید بخرم یا میز قبلی خودم را به یک میز ایستاده تبدیل کنم؟

این موضوع در ابتدا به خود شما بستگی دارد، اما موارد دیگری هم که در این موضوع نقش دارند، عبارتند از فضای موجود و سطحی که برای کار نیاز دارید. برای پاسخ به این سوال بهتر است فضایی که میز موردنظر اشغال می کند و سطح کاری که در اختیار شما قرار می گیرد را هم مورد بررسی قرار دهید. در مواقعی که همیشه تمام وسایل موردنیاز خودتان را روی میز قرار می دهید و به فضای بسیار زیادی نیاز دارید، خرید یک میز جدید توصیه می شود؛ اما اگر به فضای زیادی نیاز ندارید، تبدیل کردن میز قبلی خودتان به یک میز ایستاده گزینه بهتری است.
همچنین، بهتر است تطبیق پذیری میز اداری با دیگر وسایل اتاق کار خودتان را هم از نظر کارایی و زیبایی در نظر بگیرید. برای مثال برخی از مدل های صندلی اداری به راحتی با میزهای اداری ایستاده تطبیق پذیر نیستند. به همین سبب، بهتر است در زمان خرید میز اداری ایستاده به تطبیق پذیری آن با دیگر وسایل خودتان اطمینان حاصل کنید.

کمترین و بیشترین ارتفاع یک میز اداری باید چقدر باشد؟

همانطور که قبلا گفته شد، بهتر است میزی را انتخاب کنید که هم به صورت ایستاده و هم به صورت نشسته بتوانید از آن استفاده نمایید. این نوع میز بیشترین میزان انعطاف پذیری و سلامتی را برای شما تامین می کند و علاوه بر آن، راندمان کاری و سلامتی بلند مدت شما را نیز تضمین خواهد نمود. تمامی میزهایی که با قابلیت تغییر ارتفاع عرضه می شوند یک محدوده تغییر ارتفاع منحصر به فرد دارند و باید میزی را انتخاب کنید که هم به صورت ایستاده و هم به صورت نشسته بتوانید از آن استفاده نمائید.

میزهای اداری ایستاده مناسب برای افراد کوتاه قد

در صورتی که فقط خودتان از میز استفاده می کنید:

در این قسمت آذران فضانما برای شما راهکارهایی ارائه می دهد تا به بهترین شکل از میزهای ایستاده استفاده نمایید. به صورت کاملا راحت روی صندلی اداری بنشینید و دست خودتان را به گونه ای روی میز قرار دهید که همیشه برای تایپ کردن قرار می دهید. سپس، فاصله زمین تا زیر آرنج خودتان را اندازه بگیرید. ارتفاع میز در حالت نشسته باید به همین اندازه باشد.

بایستید و به همین شکل فاصله کف زمین تا زیر آرنج خودتان را اندازه بگیرید. اگر از زیرپایی خاصی استفاده می کنید، باید اندازه آن را هم در نظر بگیرید.

میزی را انتخاب کنید که به خوبی با این دو اندازه سازگار باشد.اگر قد شما کوتاه است و نمی توانید ملزومات مبلمان اداری پیدا کنید که با قد شما سازگار باشد، می توانید از زیرپایی و یا جای کیبورد هم استفاده کنید.

اگر میز توسط دو یا چند نفر استفاده می شود:

پروسه ذکرشده در بخش قبلی را برای تک تک افراد (یا حداقل کوتاه قد ترین و بلندقدترین فرد گروه) دنبال کنید.میزی را انتخاب کنید که ارتفاع آن برای کوتاه قدترین و بلندقد ترین فرد گروه مناسب باشد.اگر نمی توانید یک میز برای کاربر کوتاه قد پیدا کنید، می توانید از زیرپایی و جای کیبورد هم استفاده کنید.

عرض یک میز اداری باید چقدر باشد؟

عرض میز اداری یا فاصله جلو تا عقب آن نیز موضوع خیلی مهمی است و نباید نادیده گرفته شود. عرض اکثر میزهای ایستاده حداقل 75 سانتی متر است که برای اغلب کاربران کافی است. در صورتی که عرض یک میز اداری از این میزان کمتر باشد، باعث خواهد شد که مانیتور خیلی به صورت نزدیک شود و نتیجه آن خستگی چشم شما و کاهش کارایی خواهد بود.

طول یک میز اداری باید چقدر باشد؟

این موضوع نیز بار دیگر، به فضای موجود و نیازهای شما برمی گردد. اکثر میزهایی که ارتفاع متغیر دارند، در ابعاد و شکل های مختلف عرضه خواهند شد و شما باید بهترین گزینه را بسته به نیازهای خودتان انتخاب کنید.

میزهای اداری ایستاده مناسب برای افراد کوتاه قد

انتخاب ملزومات مبلمان اداری مناسب برای میز ایستاده

تا به امروز خرید مبلمان اداری را به صورت آنلاین تجربه کرده اید؟ جدا از مبلمان اداری، شما می توانید تمام ملزومات اداری را نیز به صورت اینترنتی تهیه نمایید. صندلی یکی از ملزومات مبلمان اداری است و به طور حتم به یک صندلی اداری نیاز خواهید داشت. البته به جای اینکه به فکر خرید یک صندلی اداری حرفه ای و گران قیمت باشید، می توانید از یک صندلی معمولی نیز استفاده کنید تا بتوانید کارهای روزمره خودتان را انجام دهید. فقط در صورتی به صندلی نیاز نخواهید داشت که یکی از معدود کسانی باشید که می توانند هر روز ساعات زیادی را به صورت ایستاده کار کنند.
یکی دیگر از گزینه هایی که دارید، صندلی های بار هستند. این صندلی ها برای استفاده طولانی مدت مناسب نیستند و پس از 20 تا 30 دقیقه باعث خستگی می شوند. همین امر باعث می شود مغز شما دستور دهد که بایستید.
در مجموع، گزینه های زیادی برای افراد کوتاه قدی که نیاز دارند به صورت ایستاده کار کنند، وجود دارد؛ اما انتخاب بهترین گزینه ملزومات مبلمان اداری به نیازهای شما بستگی دارد. در این مقاله تلاش شد تمام گزینه هایی که باید برای انتخاب میز اداری و صندلی اداری در نظر بگیرید را بررسی کنیم؛ اما در صورتی که سوال خاصی در این زمینه دارید، همیشه می توانید آن را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا