خرید 30 کانکس سیار برای مدارس عشایری خراسان شمالی 


خرید 30 کانکس سیار برای مدارس عشایری خراسان شمالی 

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: 30 دستگاه کانکس سیار با اعتبار 18 میلیارد ریال برای جایگزینی مدارس عشایری این استان خریداری شد.

محمدرضا قلی پور روز پنجشنبه در نشست شورای عشایر اسفراین اظهار داشت: این کانکس ها تحویل استان شده و به زودی با حضور نماینده وزارت آموزش و پرورش در مناطق استقرار عشایری توزیع و مستقر می شود.

وی افزود: امسال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۳۰ میلیارد ریال به حوزه عشایر استان اختصاص یافته که ۶۰ میلیارد ریال آن در حوزه تامین آب شرب عشایر و ۷۰ میلیارد ریال برای تکمیل بند خاکی عشایر اسفراین هزینه شده است.

وی گفت: ۱۸ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای ۵ طرح آبرسانی به عشایر اسفراین اختصاص یافته و اکنون شماری از طرحها ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.

قلی پور با بیان اینکه در توزیع اعتبارات عشایری بحث جغرافیایی مطرح نیست، افزود: ظرفیت های عشایری هر شهرستان میزان برخورداری از این اعتبارات را مشخص می کند.

وی با اشاره به خسارات وارد شده به ایلراههای عشایر استان در بارندگی های امسال، گفت: برای جبران خسارات سیل امسال ۴۶ میلیارد ریال اعتبار از وزارت کشور برای مرمت ایلراه های عشایری گرفته شده که ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

فرماندار اسفراین نیز در این نشست گفت: ۱۱ درصد جمعیت این شهرستان را عشایر تشکیل می دهند.

طاهر رستمی با بیان اینکه باید خدمات بیشتری به قشر عشایر ارائه شود، گفت: امور عشایری باید تلاش کند با تشویق و اطلاع رسانی مناسب همه عشایر را زیر چتر بیمه عشایر و روستاییان ببرد.

وی بر کیفیت اجرای پروژه های بخش عشایری شهرستان تاکید کرد و گفت: باید نظارتهای جدی تری بر پیمانکاران پروژه های عشایری صورت گیرد تا این طرح ها با کیفیت بالایی اجرا شود.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد. ۱۱ درصد جمعیت این شهرستان عشایر کوچرو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها