زباله‌هایی که فضا را به نابودی می‌کشند


زباله‌هایی که فضا را به نابودی می‌کشند

درک نحوه زندگی در فضا برای بسیاری افراد جالب است؛ در این بسته خبری قصد داریم جذابترین اتفاقات فضایی را ارائه دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، انسان‌هایی که محیط زمین را تخریب کرده‌ ‌اند, تصمیم دارند فضا را هم به نابودی بکشانند. طبق گفته های یک اختر زیست‌شناس که در مقاله جدید سازمان Quartz نوشته بود اگر برای جلوگیری از این آسیب اقدامات جدی انجام صورت نگیرد آشفتگی زمین را به فضا انتقال خواهیم داد.

این اختر شناس می گوید کاوش انسان در فضا نسبتا موضوع جدیدی است و تاکنون تا حد زیادی یک تلاش صلح‌آمیز و همراه با همکاری بوده است.کینه تاریخی بین ایالات متحده و روسیه جلوی دانشمندان ملی را از همکاری با یکدیگر در ایستگاه فضایی بین‌المللی نگرفته است.

زباله‌هایی که فضا را به نابودی می‌کشند

اکنون طبق نوشته های این اختر شناس؛ ما به شروع اختلاف‌ها نزدیک می‌شویم، چون تردد‌های فضایی شدیدا زیاد شده است.

بیشتر بخوانید:فضانوردان به زودی قادر به روشن کردن آتش در ایستگاه فضایی بین المللی می‌شوند

در ماه‌های اخیر، ماهواره‌های نابود شده چین و هند چندین تن زباله فضایی تولید کرده‌اند، با توجه به این نکته که ما هیچ قانون یا سیاستی نداریم که به ما اجازه دهد بدانیم چطور با این مسائل برخورد کنیم اما به هر حال ملت‌ها و شرکت‌هایی که به فضا آسیب می‌زنند بابت اعمالشان مورد انتقاد قرار می گیرند، ولی جوابگو نیستند.

طبق نتیجه گیری این اختر شناس، اگر انسان ها به فکر اصلاح اقدامات خود نباشند، حوزه فضا با پتانسیل های فراوان را تبدیل به ضرر و آسیب می کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق