همتی: قانون بانکداری بدون ربا از سال آینده اجرایی می‌شود


همتی: قانون بانکداری بدون ربا از سال آینده اجرایی می‌شود

رئیس کل بانک مرکزی گفت: لایحه اصلاح نظام بانکی مورد تأیید علما و فقها قرار گرفته است و از سال آینده تمام جرایم و سودها بر مبنای بانکداری بدون ربا خواهد بود.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران گفت: قانون بانکداری بدون ربا از ابتدای سال آینده اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

همتی: ثبات را به بازار ارز باز می‌گردانیم

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: لایحه اصلاح نظام بانکی مورد تأیید علما و فقها قرار گرفته است و از سال آینده تمام جرایم و سودها بر مبنای بانکداری بدون ربا خواهد بود.

دانلود

وی چاره حل مشکلات بانک‌ها را در قانون «بانکداری بدون ربا» عنوان کرد و گفت: طبق این قانون سود واحدهای تولیدی باید به سپرده‌گذاران پرداخت شود و علاوه بر اصلاح ساختار بانک‌ها، ما را از شائبه ربوی بودن سود بانکی نیز نجات می‌دهد.

همتی با اشاره به مشکلات بانک‌ها در گذشته، اظهار کرد: دریافت سود و نحوه محاسبه آن همیشه مورد انتقاد بوده است اما با اجرای این قانون دیگر مشکلی نداریم و همه چیز شرعی خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بانک‌ها به‌دلیل داشتن سپرده‌گذاران بلندمدت ممکن است با مشکل مواجه شوند که لازم است سپرده‌گذاری‌های خود را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: بر اساس نظر شورای فقهی بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار مصوبه بانکداری اسلامی تصویب شد.

همتی با اشاره به شبهات برخی علما در خصوص محاسبه میزان سود و جرایم بانکی، اظهار کرد: خوشبختانه در این مصوبه این مشکلات برطرف شده و از سال آینده سیستم امهال بانکی اصلاح می‌شود و بر مبنای نظر شورای فقهی بانک مرکزی تسهیلاتی که بازپرداخت آن معوق شود، نحوه محاسبه جرایم و سود در سود آن بر مبنای قانون بدون ربا و اصول شرعی پیش‌بینی شده، خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در