جشنواره خانواده رضوی در مشهد آغاز شد


جشنواره خانواده رضوی در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- نخستین رویداد ملی خلاقیت و نوآوری در عرصه خانواده با عنوان جشنواره خانواده رضوی به همت بنیاد کرامت امام رضا (ع) با مشارکت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و بنیاد ملی خانواده روز پنجشنبه در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز شد.

دبیر علمی جشنواره خانواده رضوی در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه خانواده و آسیب‌هایی که خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تجارب مختلف در عرصه خانواده را در همایش جشنواره خانواده رضوی به اشتراک گذاشته‌ایم.

فضه سادات حسینی افزود: خلاء جامعه کنونی نبود سیاست در حوزه خانواده است، ارتباطات در خانواده رو به افول گذاشته و جشنواره ملی رضوی تلاش می‌کند طرح‌ها و ایده‌ها در زمینه پایداری خانواده را به دست سیاستگذاران برساند.

وی ادامه داد: بیش از یکهزار نفر از سراسر کشور با ارایه طرح‌های خود در جشنواره خانواده رضوی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴٠٠ ایده به دبیرخانه ارسال شد و داوری نهایی بر روی ۸۰ طرح و ایده انجام گرفت.

دبیر علمی جشنواره خانواده رضوی گفت: گروه ۱۰ نفره داوران این جشنواره، طرح‌ها و ایده‌های رسیده با موضوعات تسهیل ازدواج، فرزندآوری و سبک زندگی را داوری کردند که در نهایت ۳۰ طرح و ایده انتخاب شد که طی امروز و فردا توسط صاحبان آنها ارایه می‌شود.

وی افزود: پارسال بیش از ۱۰ هزار نفر فعال در حوزه خانواده از سراسر کشور در همایش ملی خانواده شرکت کردند که از این تعداد ۷۰۰ نفر انتخاب و به عنوان فعال حوزه خانواده معرفی شدند.

حسینی ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره همواره فعال بوده و منتظر ارایه طرح‌ها از سوی تمام فعالان در حوزه خانواده خواهد بود.

رییس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: امروز در جشنواره خانواده رضوی جمع شدیم تا ایده ها در کل کشور و تجربیات در حوزه خانواده و تحکیم آن را به اشتراک بگذاریم.

فاطمه دژبرد با اشاره به عملکرد سه ساله این نهاد افزود: تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده اولویت این نهاد است و تاکنون طرح‌هایی از جمله سبک زندگی به سبک رضوی، طرح همسایه، ساماندهی اهل حرم ، طرح حسنا، خادمیاران، راه اندازی رواق حضرت زهرا (س)، ایجاد باغ خاتون، راه اندازی پردیس بانوان دانشگاه رضوی را اجرا کرده است.

ایده‌های مراکز همسان گزینی مشاور محور، خانه حقوق خانواده، شبکه معرفان ازدواج، خانواده هشت وجهی، اپلیکیشن فصل زندگی، دیپلم مهارت سبک زندگی، چرخه رشد خانواده، باشگاه فرهنگی گلخانه و ریحانه از جمله طرح و تجربه‌های برتر هستند که طی ۲ روز برگزاری این رویداد ارایه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری