تاکید فرماندار آستارا بر آموزش پیشگیری از اعتیاد


تاکید فرماندار آستارا بر آموزش پیشگیری از اعتیاد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از دستگاه‌های متولی خواست، با استفاده از ظرفیت مدارس و دانشگاه‌ها، آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد را در این شهرستان گسترش دهند.

حسن رستم زاد عصر پنجشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری آستارا اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از روش‌های پیشگیری از مواد مخدر و مردمی کردن مبارزه با آن است.

وی بیان کرد: آسیب های اجتماعی به ویژه مواد مخدر بیشتر از حد تصور، جوانان را تهدید می کند و باید به رفع این مشکل مهم، فراتر از وظایف سازمانی توجه کرد.

رستم زاد گفت: فضای کسب و کار باید فراهم و کلاس های آموزش پیشگیری از زمینه های اعتیاد برگزار شود و در این زمینه، آموزش و پرورش به سبب ارتباط با دانش آموزان و اولیا، نقش مهمی دارد.

فرماندار آستارا اظهار کرد: اداره های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوره های آموزش پیشگیری از اعتیاد را در حوزه های صنعت، تولید و اصناف برگزار کنند.

رستم زاد افزود: طبق گزارش های دریافتی، بیشترین سرقت‌های خرد توسط معتادان صورت می‌گیرد و اعتیاد، زمینه آسیب‌های اجتماعی را فراهم می کند و مدیران برای کاهش آن گام بردارند.

فرماندار آستارا ادامه داد: اعتیاد، تهاجم فرهنگی است و اجرای برنامه‌های دقیق با ظرفیت‌های سمن ها و خلاقیت و نوآوری، جامعه را در برابر آن مصون می کند و مهمترین راهکار مبارزه با مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه با همراهی خانواده هاست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتایج آزمون استخدامی معلمان چه زمانی اعلام می‌شود؟