نهمین کتابخانه روستایی مهاباد گشایش یافت


نهمین کتابخانه روستایی مهاباد گشایش یافت

مهاباد- ایرنا- نهمین کتابخانه روستایی مهاباد با همت انجمن «حامی» (حمایت از توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی) و مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای «خانقاه»، در این روستا با حضور جمعی از مسوولان و علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه گشایش یافت.

بخشدار مرکزی مهاباد در آیین افتتاح این کتابخانه با بیان اینکه اظهار داشت: یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی در دنیا دستیابی به اطلاعات است و لذا هرچه قدر سرانه مطالعه کتاب بیشتر باشد توسعه در کشورها بیشتر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

سلیمان پاکزاد، یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی را اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه عنوان کرد و افزود: در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی، اقدامات خوبی در مناطق روستایی این شهرستان انجام شده است به طوری که روستاهای این شهرستان چندین بار در میان ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب قرار گرفته است.

وی با تقدیر از انجمن حامی در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های روستایی اضافه کرد: باید توجه داشت که دنیای بزرگ رسانه‌های عصر جدید و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی را تحت‌تاثیر خود قرار داده و ضریب زمان مطالعه غیردرسی در بین نوجوانان و جوانان ما را کاهش داده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان از پتانسیل‌های بسیار مناسبی در حوزه کتاب و کتابخوانی برخوردار است گفت: اهمیت دادن به موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه موجب توسعه فرهنگی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان جوانان و نوجوانان می‌شود.

سیامند جوانبخت افزود: شهرستان مهاباد برای دومین سال پیاپی توانست در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ دوست این شهرستان است.

وی اضافه کرد: این شهرستان امسال تمام توان خود را به کار خواهد بست تا بتواند عنوان «پایتخت کتاب» را در کشور به خود اختصاص دهد که این امر نیازمند حمایت همه‌جانبه مسوولان و مشارکت علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه است.

وی اضافه کرد: تلاش‌ها و نیک‌اندیشی مدیران انجمن حامی در راه ترویج علم و دانش و همچنین راه‌اندازی کتابخانه‌ها و فضای آموزشی در مناطق محروم قابل تقدیر و ستایش است.

کتابخانه روستای «خانقاه» با عنوان کتابخانه رشد ۱۳ با شعار « یک کتاب یک زندگی» مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ قرار است فردا، جمعه نیز دهمین کتابخانه روستایی مهاباد در روستای «دارلک» این شهرستان افتتاح شود.

انجمن حامی یک سازمان مردم نهاد، غیرانتفاعی و غیر دولتی است که با هدف فراهم نمودن بستری مناسب برای نشر دانش و آگاهی و ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی با مجوز رسمی از وزارت کشور از سال ۱۳۸۰ فهالیت خود را در زمینه ساخت مدرسه در مناطق محرومکشور آغاز کرد و از سال ۱۳۸۸ به ساخت و تجهیز کتابخانه های روستایی پرداخت و از سال ۱۳۹۱ آموزش در منازق محروم را به برنامههای خود افزود.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت دارای ۶ کتابخانه عمومی، سه قرائت خانه و ۱۲ کتابخانه روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403