معاون وزیر: وزارت ورزش به دنبال مدل‌های جدید کارآفرینی است


معاون وزیر: وزارت ورزش به دنبال مدل‌های جدید کارآفرینی است

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان گفت: این نهاد تلاش دارد تا با  طراحی مدل‌های نوآورانه در حوزه کارآفرینی، نرخ بیکاری جوانان را به حداقل برساند.

ژاله فرامرزیان عصر پنجشنبه در آیین افتتاح زمین تنیس شهر فرادنبه شهرستان بروجن افزود: این وزارتخانه در پی آن است تا با همفکری و هم‌اندیشی جوانان نخبه هر استانی، مدل‌های کارآفرینی جدیدی را طراحی و اجرا کند تا بر اساس آن شاهد تغییر نگاه جامعه به مقوله اشتغال باشیم.

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا در این مدل‌های جدید شغل‌های پشت میزی را تغییر ماهوی دهیم و با فراهم کردن عرصه مناسب برای بسیاری از جوانان هر منطقه که از قهرمانان ملی و بین‌المللی هم هستند، اشتغالزایی کنیم.

فرامرزیان تصریح کرد: می‌توان مدیریت و اداره فضاهای ورزشی را در اختیار هیات‌های ورزشی که مملو از حضور ورزشکاران پرتلاش و توانمند است قرار داد تا هم از این طریق برای آنها اشتغالزایی شود و هم از بار هزینه‌های دولت کاسته شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان با انتقاد نسبت به بی‌توجهی به سند آمایش سرزمین در ایجاد طرح‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور، اظهار داشت: در برخی مناطق کشور میلیاردها تومان اعتبار برای ایجاد استادیوم‌های ۱۵ هزار نفری هزینه شده است که حتی یک تیم هم ندارند و ماهانه برای نگهداری از این سازه‌ها، میلیون‌ها تومان پول صرف می‌شود.

فرامرزیان ادامه داد: غفلت از سند آمایش سرزمین در سال‌های گذشته سبب شده تا امروز با حجم بالایی از طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام مواجه شویم.

وی، ایجاد سازه‌هایی متناسب با نیاز جامعه را مهمترین وظیفه مدیران دانست و گفت: سازه‌های ورزشی مبنای سلامتی و نشاط جامعه هستند و بی‎شک با ایجاد چنین طرح‌هایی می‌توان به مهمترین دغدغه‌های مردم پاسخگو بود.

فرامرزیان با بیان اینکه امکانات محدود و نیازهای جامعه حداکثری است، تصریح کرد: با همه این تنگناها تلاش کرده‌ایم با مشارکت بخش خصوصی و جذب خیران تعداد بسیاری از طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام را تکمیل کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، مشارکت ذی‌نفعان در نگهداری طرح‌های ورزشی را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و افزود: توصیه می‌شود مدل‎های بهره‌برداری و نگهداری از طرح‌های ورزشی توسط مدیران هر منطقه‌ای طراحی شود.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه با حضور معاون ورزیر ورزش و جوانان۳ طرح ورزشی در شهرستان بروجن به بهره‌برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها