سند توسعه اشتغال در 645 روستای استان اردبیل تدوین می‌شود


سند توسعه اشتغال در 645 روستای استان اردبیل تدوین می‌شود

اردبیل-ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به دستور کار بودن تدوین سند توسعه اشتغال گفت: این سند در 645 روستای استان تدوین می‌شود.

داود شایقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:۶۴۵ روستای استان در قالب برنامه ششم توسعه مشمول تهیه این سند خواهد بود و سالانه قرار است برای ۱۲۹ روستا سند توسعه اشتغال تدوین شود.

وی گفت: در ۲ سال گذشته این سند برای بیش از ۲۵۸ روستا تدوین شده و تهیه و تدوین سند توسعه روستاهای دیگر هم در اولویت قرار گرفته است.

شایقی درباره اختصاص اعتبارات پژوهشی استان افزود:ریالی از اعتبارات پژوهشی استان اردبیل به خزانه برگشت نخورده است.

وی اضافه کرد: ۲۵ دستگاه اجرایی استان که اعتبارات استانی دارند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را باید در حوزه پژوهش هزینه کنند که امسال این رقم چهار میلیارد و ۹۵۰میلیون ریال است.

شایقی بیان کرد: در قالب فراخوانی که منتشر شده مراحل مختلف عقد قرارداد و بررسی طرح‌ها انجام شده تا به تدریج با جذب اعتبارات این طرح‌های پژوهشی اجرا و عملیاتی شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیشترین اعتبارات حوزه پژوهشی را با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مربوط به استانداری اعلام کرد و گفت: به غیر از دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات ملی دارند ۲۵ دستگاه اجرایی استان بهره‌مند از این ردیف اعتباری هستند و یابد به موقع جذب و هزینه شود.

شایقی ادامه داد: در قالب ۴۴ فراخوان نسبت به پذیرش ۱۴۲ طرح پژوهشی در بخش‌های کشاورزی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، بهداشت و زنان اقدام شده و تلاش می شود تا این طرح‌ها با کیفیت مناسب مورد بررسی، تحقیق و تحلیل قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...