50 هزار اصله نهال در خلخال غرس می‌شود


50 هزار اصله نهال در خلخال غرس می‌شود

اردبیل_ایرنا_ رییس منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال با بیان اجرای طرح کمربند سبز گفت: در این طرح 50 هزار نهال درختان سازگار با طبیعت در  30 هکتار از اراضی مستعد این شهرستان غرس خواهد شد.

صادق پورمحمد روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اجرای طرح ملی نهضت نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز به خبرنگار ایرنا افزود: شروع این طرح با غرس پنج هزار نهال و بوته گل محمدی در سه هکتار از راضی در جوار جاده شهر خلخال به امامزاده سید دانیال(ع) اجرا شد.

وی اظهار کرد: فاز اول «طرح ملی نهضت نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سر سبز» در بیش از سه هکتار از اراضی مقابل ندامتگاه خلخال در جوار جاده امامزاده سید دانیال(ع) عملی شد که با نگهداری، پایش و آبیاری مناسب، در زمان کوتاهی علاوه بر گل‌دهی، فضای سبز زیبایی در منطقه ایجاد خواهد شد.

پور محمد اظهار کرد: بسته به مناطق تعریف شده و نیاز آبی گیاهان مورد نظر، کاشت انجام شده و در مناطق کم آب گونه‌هایی با نیازهای آبی کم از جمله گل محمدی، سنجد و بادام کاشته خواهد شد و در مناطق پر آب، ترویج کاشت صنوبر از سر گرفته می‌شود.

وی بیان کرد: مردم از کاشت نهال در شهرستان خلخال استقبال خوبی داشتند و با تامین نهال در کنار مردم برای ایجاد کمربندی سبز و عملی شدن طرح ملی نهضت نهال‌کاری همگانی برای ایرانی سرسبز همت خواهیم کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از مردم شهرستان خلخال خواست تا از هرگونه بوته‌کنی، قطع و آتش‌زدن درختان در مناطق پایلوت و تعریف‌شده اداره آبخیزداری که منجر به حوادث و وقوع سیلاب و خسارت به منطقه خواهد شد پرهیز نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی