تقویت بازارچه‌های مرزی گامی موثر در توسعه مناسبات اقتصادی با ترکیه است


تقویت بازارچه‌های مرزی گامی موثر در توسعه مناسبات اقتصادی با ترکیه است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای توسعه بازارچه مرزی «ساری‌سو» به منظور رونق اشتغال و تقویت مناسبات اقتصادی با استان‌های مرزی کشور ترکیه، گفت: با تقویت بازارچه‌های مرزی گام‌های موثری در بهبود مناسبات اقتصادی ٢ کشور برداشته می‌شود.

«محمدمهدی شهریاری» روز پنجشنبه در دیدار والی «آغری» ترکیه ضمن ابراز خوشحالی از تقویت مراودات استان‌های مرزی ٢ کشور و ضرورت بهبود روزافزون این مناسبات، آذربایجان‌غربی را استانی بهره‌مند از ظرفیت‌های کم‌نظیر در حوزه‌های انسانی، کشاورزی، گردشگری، معدنی و صنعتی برشمرد و افزود: دستاوردهای شاخص اقتصادی استان در ٢ سال اخیر در حوزه‌های کاهش نرخ بیکاری، بهبود شاخص محیط کسب‌وکار، رشد سرمایه‌گذاری و کسب پایین‌ترین نرخ تورم گویای عزم استان برای توسعه فراگیر است.
وی به ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی استان نیز تاکید و اضافه کرد: آذربایجان‌غربی در این زمینه‌ها در رتبه‌های برتر کشوری قرار دارد و این بخش‌ها می‌تواند از محورهای مناسبات اقتصادی 2 کشور باشد.
وی به خودکفایی در شرایط تحریم نیز اشاره کرد و ادامه داد: تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمنان باعث شده تا در بسیاری از بخش‌ها به ویژه میکروالکترونیک و هوافضا به خودکفایی دست یابیم.
استاندار آذربایجان‌غربی افزود: به طور قطع، کشورهایی که در شرایط تحریم و فشارهای استکبار همراه ما هستند از حافظه مردم ایران پاک نمی‌شوند و کشور ترکیه از جمله آنهاست.
«شهریاری» تقویت مناسبات با ترکیه را مهم دانست و گفت: ارتباطاتی که از طریق حضور مسوولان شکل می‌گیرد، استحکام تاریخی مراودات را به همراه دارد.
وی اضافه کرد: به منظور تقویت مناسبات و بهره‌مندی ساکنان ٢ طرف مرز، بازارچه مرزی «ساری‌سو» به زودی به مرحله نهایی و تکمیلی می‌رسد.
والی آغری نیز در این دیدار با قدردانی از مهمان‌نوازی مسوولان استانی ضمن اشاره به پیوندهای تاریخی ٢ کشور و ضرورت توسعه این پیوندها، گفت: نقاط مشترک ٢ کشور می‌طلبد تا بیش از اینها برای نزدیکی مردم ٢ کشور توجه شود.
«سلیمان البان» با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل بازارچه «ساری‌سو» و نقش آن در اشتغالزایی، رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری افزود: از هرگونه پیشنهادی برای گسترش مراودات استقبال می‌کنیم.
وی با ابراز ناراحتی از تحریم های استکبار علیه ایران گفت: از این مسئله ناراحتیم و همه تلاشمان را برای کاهش سختی‌های ایران بکار می‌بریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید