محصولات کشاورزی و صنایع دستی ظرفیت صادراتی خداآفرین است


محصولات کشاورزی و صنایع دستی ظرفیت صادراتی خداآفرین است

تبریز- ایرنا - فرماندار خداآفرین از آمادگی این شهرستان برای صادرات در زمینه محصولات کشاورزی و صنایع دستی خبرداد.

علی امیری راد روز پنجشنبه در جلسه صادرات غیرنفتی با تبیین ظرفیت ها و مزیت های شهرستان در بخش کشاورزی و گردشگری اظهار کرد: با توجه به مرزی بودن و همسایگی خداآفرین با کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان این شهرستان ظرفیت بالایی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی از جمله انار، عسل و همچنین به تبع اقلیم عشایری در صنایع دستی مانند ورنی دارد .

وی با تاکید بر توسعه صادرات محصولات کشاورزی با هدف حمایت از بهره برداران و ممانعت از خام فروشی گفت: برندسازی محصولات و توجه به فراوری و بسته بندی مناسب بویژه در زغال اخته و گیاهان دارویی که بازار جهانی دارد لازمه صادرات این محصولات است .

وی گفت : درشرایط اعمال تحریم کنونی وابستگی به تک محصولی عامل شکست اقتصادی است و بنابراین طبق برنامه ریزی انجام شده صادرات محصولات در مناطق مرزی با هدف ایجاد فرصت شغلی و رونق اقتصادی انجام می شود .

فرماندار خداآفرین در ادامه از صدور مجوز عرضه کالای همراه مسافر در این شهرستان خبرداد و افزود : مجوز عرضه کالای همراه مسافر به منظور رونق تجاری و گردشگری صادر شده است .

امیری راد همچنین عزم و اراده و باور عمومی را لازمه صادرات محصولات از خداآفرین به کشورهای دیگر خواند و افزود: بازاریابی و حضور صاحبان شرکت های خریدار و وارد کننده این محصولات در شهرستان با هدف بررسی این موضوع ضروری است.

شهرستان خداآفرین یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است، که با وسعت ۱۵۲۵ کیلومتر مربع ۳٫۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...