موفقیت محققان ایرانی در ساخت تسهیلگر راه رفتن کودکان فلج مغزی


موفقیت محققان ایرانی در ساخت تسهیلگر راه رفتن کودکان فلج مغزی

تهران - ایرنا - مدیر گروه کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: محققان این دانشگاه با سعی و تلاش خود موفق به تولید دستگاه تسهیل کننده راه رفتن کودکان فلج مغزی شدند.

دکتر سید علی حسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، عدم توانایی راه رفتن را از مهمترین مشکلات این کودکان اعلام کرد و افزود: این دستگاه راه رفتن صحیح را به کودکان فلج مغزی آموزش می‌دهد تا از الگوهای غلط راه رفتن در آنان جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه نمونه اولیه این محصول در این دانشگاه تولید شده است، اظهار داشت: این محصول ایرانی پس از تولید، از سوی ۵ کودک فلج مغزی مورد استفاده قرار گرفته است.

حسینی ادامه داد: بررسی شاخص های مرتبط با الگوی راه رفتن این تعداد کودک نشان می‌دهد که استفاده از این دستگاه به راه رفتن صحیح کودکان فلج مغزی، کمک مفید و موثری کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه ایرانی کارکردهای بهتری نسبت به مشابه خارجی دارد، بیان داشت: نمونه خارجی آن در آمریکا تولید می‌شود که با هزینه بالاتری در اختیار بیماران ما قرار می‌گیرد.

مدیر گروه کاردرمانی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: حداقل قیمت دستگاه خارجی حدود ۵۰ هزار دلار است که قیمت پیشرفته‌تر آن‌ها بالاتر است و در نوع ایرانی سعی شده با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار بیماران قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع پژوهش و فناوری یکی از شاخصه‌های توسعه و رشد است، گفت: در سال‌های اخیر با حمایت‌های انجام شده، پروژه‌های مختلفی طراحی شده است تا بتوان خدمات توانبخشی بهتری را به بیماران ارائه کرد.

این دستگاه در قالب پروژه پایان نامه دکتری تخصصی کاردرمانی در این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس