45 واحد صنعتی راکد سمنان بازفعال شد


45 واحد صنعتی راکد سمنان بازفعال شد

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان گفت: 45 واحد صنعتی راکد این استان از سال 97 تاکنون به چرخه تولید بازگشت.

حسن آل‌بویه عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: احیای این واحدهای تولیدی استان سمنان سبب ایجاد ظرفیت بیش از ۷۵۰ شغل شد.

وی بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، دولت تدبیر و امید عزم جدی برای احیای واحدهای صنعتی راکد و حفظ ظرفیت تولید آن‌ها دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: شرایط حاکم بر اقتصاد و تولید کشور به سبب شدیدترین تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی سخت و دشوار است.

وی تصریح کرد: اتخاذ تدابیر راهبردی از سوی مسوولان متولی موجب راه اندازی و بازگشت به چرخه تولید ۴۵ واحد تولیدی شد.

آل‌بویه با اشاره به رسیدن ظرفیت تولید برخی از واحدهای بازفعال شده به بیش از ۵۰ درصد، خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به منظور رفع کمبود نقدینگی گامی مثبت در برداشتن موانع از مسیر فعالیت واحدهای تولیدی فعال و غیرفعال است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های دولت برای حمایت از واحدهای صنعتی غیرفعال از سوی این شرکت پیگیری می‌شود، یادآور شد: با مشخص شدن این واحدها، عامل تعطیلی این واحدها شناسایی و به منظور حفظ اشتغال و کارآفرینی، موانع تولید بررسی و برطرف می‌شود.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است، ۱۸ مجموعه شهرک و ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در استان سمنان تحت پوشش شرکت شهرک های صنعتی است.

کل اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان ۶ هزار و ۸۸۴ هکتار است که سه هزار و ۶۳۵ هکتار در گام عملیاتی قرار دارد، یک هزار و ۵۷۳ هکتار واگذار شده است و اکنون نیز سه هزار و ۲۵۹ قرارداد برای واگذاری دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری