سامانه بارشی آسمان استان سمنان را فرامی‌گیرد


سامانه بارشی آسمان استان سمنان را فرامی‌گیرد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: با ورود امواج ناپایدار، برای 48 ساعت آینده این استان بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، با عبور امواج ناپایدار از استان سمنان، بارش باران و برف، مه آلودگی و وزش باد برای برخی نقاط به ویژه نواحی غربی، مرکزی و در نواحی کوهستانی و سردسیر به ویژه ارتفاعات و در شمال غربی بارش پراکنده باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید افقی به ویژه از زمان تاریک‌شدن هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به لغزندگی و یخبندان در جاده‌های کوهستانی، احتیاط در تردد خودروها و اقدام‌های پیشگیرانه لازم در خصوص جلوگیری از خسارت به بخش‌های کشاورزی و دامداری در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، کمینه دمای هوای شهر سمنان سه و بیشینه دمای آن ۱۰ درجه سانتیگراد بود.

مصطفوی اضافه کرد: مجن با کمینه چهار درجه سانتیگراد زیرصفر سردترین و حسینان با حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین نقاط استان سمنان گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به گزارش وضعیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته، اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در استان مربوط به کلاته‌خیج با ۲۹ کیلومتر بر ساعت بود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...