بازآفرینی بافت‌های فرسوده محور سیاست‌های تولید مسکن قم باشد


بازآفرینی بافت‌های فرسوده محور سیاست‌های تولید مسکن قم باشد

قم- ایرنا- استاندار قم گفت: تمام سیاست گذاری‌های مسکن استان باید بر محور و اولویت کارآمدی بافت های فرسوده سوق پیدا کند.

بهرام سرمست عصر پنجشنبه درجلسه کارگروه امور زیربنایی قم خاطرنشان کرد: مسئولان استان قبل از اینکه به فکر آباد کردن بیابان‌های اطراف شهر باشند فکری برای حل معضلات بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری باشند.

وی با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی برای تولید مسکن گفت: مجموعه مدیریت قم از کلیات این طرح حمایت می‌کند اما باید مباحث مربوط به تامین زیرساختها به زودی مشخص و تعیین شود.

وی همچنین گفت: وجود انبوه سکونتگاههای غیررسمی یکی دیگر از مشکلات شهرسازی و معماری قم است، خدمات رسانی کامل به این محدوده باید تقویت شود.

مساحت کل شهر قم ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار است که از این میزان بیش از چهار هزار هکتار، بافت ناکارآمد شهری می‌باشد و حدود ۶۵ درصد جمعیت قم در آن ساکن هستند.

وی اضافه کرد: برای کارآمدی بافت‌های فرسوده استان قم در روزهای اخیر تصمیمات بسیار مهم و کاربردی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای دولت گرفته شده‌است.

استاندار قم گفت:‌ در کنار طرح‌های بازسازی بافت‌های فرسوده شهری، مجموعه مدیریت استان از طرح‌های افزایش ظرفیت مسکن درقالب طرح اقدام ملی حمایت کامل را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: سفر اخیر وزیر بهداشت به قم در همین راستا و حل برخی از مشکلات درمانی استان صورت گرفت.

وی گفت: تفاهم‌نامه احداث دانشگاه بین المللی طب سنتی به محوریت قم در سفر دیروز وزیر بهداشت به استان نهایی شده و به زودی محل احداث آن مشخص می‌شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته در سفر یک روزه به قم از طرح‌های درمانی استان بازدید به عمل آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ 5 اردیبهشت + دانلود غزل حافظ