13 هزار واحد مسکونی در قم ساخته می‌شود


13 هزار واحد مسکونی در قم ساخته می‌شود

قم-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به هدف‌گذاری نهایی استان درطرح اقدام ملی گفت: هدف گذاری قم در این طرح در مجموع احداث 13 هزار واحد مسکونی است.

حسن صبوری عصر پنجشنبه درجلسه کارگروه امور زیربنایی استان قم بیان کرد: تاکنون تولید ۲ هزار مسکن در اراضی شهرک پردیسان در قالب طرح اقدام ملی انجام گرفته‌است.

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

وی با اشاره به طرح الحاق ۱۳۳ هکتار از اراضی بلوار آیت الله بروجردی به شهر قم گفت: این طرح براساس تولید مسکن به حریم شهری قم الحاق می‌شود.

وی گفت: ۵ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن نیز با قرارداد با نیروهای مسلح در استان قم تولید خواهد شد.

صبوری اظهار داشت:‌ ۷۰۰ واحد مسکونی نیز بر مبنای طرح های مشارکتی در استان تولید می‌شود، در مجموع تولید ۹ هزار و ۷۵۰ واحد مسکونی درقم نهایی شده‌است.

وی گفت:‌ برای تولید و رسیدن به هدف‌گذاری ۱۳ هزار واحد مسکونی ،الحاق این ۱۳۳ هکتار ضرورت دارد، ۵۰ درصد از این اراضی برای توسعه فضای سبز اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که این اراضی ۱۳۳ هکتار جز اراضی ملی است امکان الحاق آن به شهر قم می‌تواند در زمان بندی کوتاهی صورت بگیرد.

وی گفت:‌برای تولید مسکن چاره ای جز الحالق طرح‌های الحاقی به محدوده‌های شهری نبوده و باید در کوتاه ترین زمان امکان سنجی ارائه خدمات در آن بررسی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار داشت:‌برای تولید مسکن باید تمام زیرساخت‌های لازم احداث شود، تولید مسکن در طرح اقدام ملی باید با تعامل و همکاری تمام دستگاه های خدمات رسان انجام بگیرد.

صبوری گفت: در طرح اقدام ملی زمین به صورت رایگان به متقاضیان واگذار نمی‌شود، در این طرح قیمت با کارشناسی روز و مدت تنفس ۲ ساله در طول ۵ سال به بنیاد مسکن واگذار می‌گردد.

در جلسه کارگروه امور زیربنایی آخرین روندطرح های توسعه ای و شهرسازی استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج