40 هزار مترمربع فضای فرهنگی در استان مرکزی ایجاد می‌شود


40 هزار مترمربع فضای فرهنگی در استان مرکزی ایجاد می‌شود

استاندار مرکزی گفت:40 هزار مترمربع فضا و امکانات زیرساختی فرهنگی و هنری تا پایان سال آینده در استان مرکزی ایجاد می‌شود. 

سید «علی آقازاده» عصر روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: کتابخانه عمومی اراک با ۱۵ هزار مترمربع، تالار مرکزی اراک با ۱۸ هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد و شماری تالار و سالن‌های هنری تا پایان سال ۹۹ به امکانات فرهنگی استان مرکزی اضافه می‌شود و اصحاب فرهنگ و هنر شرایط و فضاهای بهتری را برای فعالیت در اختیار خواهند داشت.
وی ادامه داد: با ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان مرکزی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره کل استان مرکزی منعقد شد که بر اساس آن یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان فعالیت دولت دوازدهم‌ برای تکمیل و راه‌اندازی فضاهای فرهنگی این استان اختصاص می‌یابد.
استاندار مرکزی گفت: دهه اخیر این استان میزبان وزیر فرهنگ و ارشاد نبوده اما، امسال با پیگیری شورای فرهنگ عمومی، مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید به این خطه عالم‌پرور سفر کرد و از نزدیک با مسایل و مشکلات و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان آشنا شد.
آقازاده در خصوص شرایط استان مرکزی پس از افزایش قیمت‌ها و سهمیه‌بندی بنزین گفت: اتحاد و همدلی مردم، مسوولان و روحانیان در این استان باعث شد که کوچکترین چالش و بی‌نظمی در این منطقه بعد از این تصمیم سران قوا رخ ندهد و در آرامش شاخص باشد که این مهم نشان از فرهنگ بالای مردم است.

حضور در گلزار شهدا، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و کارکنان فرهنگ و ارشاد استان، دیدار با پیشکسوتان فرهنگ و هنر، دیدار با مدیران سازمان‌های وابسته و بازدید از تالار مرکزی و کتابخانه مرکزی از جمله برنامه‌های روز نخست سفر وزیر ارشاد به استان مرکزی است که در اراک برگزار خواهد شد.

دیدار با فعالان جامعه قرآنی و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در بیت تاریخی حضرت امام (ره)، نشست صمیمی با پیشکسوتان فرهنگ و هنر نیز از برنامه‌های روز دوم سفر وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی به استان مرکزی است که در خمین برگزار می‌شود.

در ادامه این سفر نشست با اصحاب فرهنگ و هنر ساوه و زرندیه و برنامه مصاحبه با اصحاب رسانه در ساوه تدارک شده است.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۱۰۸ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد، ۹۶ فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، پنج نگارخانه، ۴ سینما، ۴۰ موسسه فرهنگی چند منظوره، ۲۳۱ کتابخانه و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی