معاون استانداری فارس: دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی طرح‌های اولویت‌دار استان اقدام کنند


معاون استانداری فارس: دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی طرح‌های اولویت‌دار استان اقدام کنند

شیراز-ایرنا-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید نسبت به شناسایی طرح‌ها و پروژه‌هایی که در اولویت قرار دارند اقدام کنند تا این اولویت‌ها به کمک نمایندگان در قالب تخصیص بودجه 99 پیش‌بینی شود.

محمود رضایی کوچی، پنجشنبه در آیین معارفه مدیر کل راه و شهرسازی فارس در شیراز افزود: امروز زمان انجام فعالیت‌های هوشمندانه است چرا که در مقاطعی به دلیل درآمدهای سرشار مالی برخی تصمیمات با سعی و خطاهایی همراه بوده اما امروز زمان سعی و خطا نیست و آنچه که رخ می‌دهد باید مبتنی بر تصمیم هوشمندانه باشد.
او ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی از اداره‌های کلیدی استان است و نقشی برجسته در توسعه فارس دارد و به همین دلیل معتقدیم که سهم این اداره کل به نسبت بسیاری دیگر از دستگاه‌های اجرایی در توسعه استان بیشتر است.
وی، آزادراه شیراز – اصفهان را از اولویت‌های اصلی فارس دانست و بیان کرد: این پروژه هم اینک حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و می‌کوشیم که تا سال ۹۹ آماده بهره برداری شود.

نام نویسی طرح ملی مسکن 26 آذر در فارس آغاز می شود

مدیر کل راه و شهرسازی فارس هم در این آیین، با اشاره به رتبه نخست این استان در حوادث جاده‌ای و تلفات ناشی از آن گفت: برای کاهش هرچه بیشتر این تلفات تا جایی که در حیطه اختیارات و وظایف این اداره کل باشد، ظرفیت‌ها و امکانات را به کار خواهیم گرفت.
جعفر زاهدی دره‌ شوری افزود: در استان فارس بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر انواع راه‎ها تعریف شده که از نظر طول راه در کشور مقام نخست را داریم اما در تراکم راه به نسبت گستردگی استان، فارس رتبه بیست و یکم کشور را دارد که جایگاه خوبی نیست.
وی ادامه داد: امیدواریم با تحقق پروژه‌های در دست اجرا و در کنار آن افزایش فرهنگ ترافیکی، روز به روز شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در این استان باشیم.
دره شوری در بخش دیگری از سخنان خو گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس هم اینک چهار بیمارستان بزرگ را در این استان در دست ساخت دارد که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها، یک هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی فارس افزوده خواهد شد.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس همچنین بیان کرد: در بخش مسکن و اجرای طرح اقدام ملی مسکن نیز ۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد در شهرهای مختلف این استان و ۲۵ هزار واحد در شهر صدرا ساخته خواهد شد و مقرر شده نام‌نویسی از متقاضیان این طرح در فارس از روز بیست و ششم آذرماه 98 آغاز شود.
در این آیین، جعفر زاهدی دره شوری به عنوان مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس معرفی و از خدمات فیروز تکاور مدیرکل پییشین و فرزاد جمشیدی سرپرست سابق این اداره کل تجلیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال عطسه امروز چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 / فیلم