هنوز تکلیف تامین میوه شب عید در کرمان مشخص نیست


هنوز تکلیف تامین میوه شب عید در کرمان مشخص نیست

امروز ستاد تنظیم بازار استان کرمان با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی برگزار شد و در خصوص تاثیر قیمت بنزین بر قیمت کالاها و همچنین تامین میوه شب عید صحبت شد.

مهدی حسینی‌نژاد ظهر امروز ۲۱ آذرماه در جلسه تنظیم بازار استان کرمان با حضور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به اصلاح قیمت بنزین گفت: بعد از اصلاح نرخ بنزین در استان کرمان شاهد یکسری افزایش قیمت‌ها در بعضی از کالاها بودیم.

وی با بیان این مطلب که قیمت بیش از ۱۰۰ قلم کالای اساسی روزانه رصد می‌شود، اظهار کرد: حبوبات و غلات در استان حدود پنج درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان ادامه داد: برنج طارم و اعلاء ۴ درصد، برنج داخلی هاشمی۴ درصد، لوبیا چیتی درجه یک ۱۱درصد و لپه ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین آهن‌آلات پنج درصد و در کابل و سیم ۱۶ درصد رشد قیمت در استان کرمان داشتیم.

وی در زمینه تامین میوه شب عید در استان کرمان اظهار کرد: این دستور کار در جلسه مورخه ۴ آذرماه جاری برای اولین بار مطرح شد و قرار شد کمیته‌ای با عنوان کمیته راهبردی تامین میوه شب عید در کرمان تشکیل شود.

حسینی‌نژاد با اشاره به اینکه هنوز تکلیف تامین میوه شب عید در کرمان مشخص نیست افزود: با توجه به اظهارات تعاون روستایی استان کرمان امسال مبادرتی برای تامین میوه شب عید ندارند و باید مباشر دیگری انتخاب شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: من یک سوالی دارم با توجه به تغییر نرخ بنزین افزایش قیمت باید داشته باشیم یا نداشته باشیم؟

وی ادامه داد: برخی از افزایش قیمت‌ها به طور منطقی اجتناب ناپذیر است مانند نرخ تاکسی‌ها هر چند که برای آنها سهمیه بنزین در نظر گرفته شده اما ۵۰ درصد قیمت بنزین مصرفی شان افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، مسلم مروجی‌فرد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز در این جلسه گفت: صادرات به عراق در ۱۷ کالا محدودیت پیدا کرده است و ما در فصل برداشت محصولات کشاورزی در جنوب هستیم و اگر این محدودیت برداشته نشود محصول ما آسیب می‌بیند.

وی اظهار کرد: روز گذشته انباشت خیار در جنوب کرمان داشتیم و اگر فکری برای حل این مشکل نشود کشاورزان ما در جنوب استان کرمان ضرر می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان در خصوص افزایش کرایه‌ها در جنوب استان کرمان بیان کرد: در شهرستان‌های جنوبی جایگاه سوخت CNG نداریم و بخشی از افزایش کرایه‌ها به‌همین دلیل است.

وی خاطرنشان کرد: شش شهرستان جنوبی استان کرمان نیروی بازرسی ندارد و همان رئیس اداره، بازرسی را نیز انجام می‌دهد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی دهقان با بیان اینکه کرمان استان پهناوری است و حمل کالا و کرایه به نقاط مختلف استان سبب افزایش قیمت کالا می‌شود گفت: شرکت‌های پخش کالا در استان کرمان به‌دلیل عدم تخصیص سهمیه بنزین، پخش خود را تعطیل کردند و باید برای آنها سهمیه در نظر گرفت.

وی افزود: در خواست داریم در ستاد تنظیم بازار ملی این اختیار افزایش یا کاهش برخی کالاها بین ۵ تا ۱۰ درصد را به ستاد تنظیم بازار استان‌ها داده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا