رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور


رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس کشور

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوآنزا در مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره بیماری آنفلوآنزا، اظهار کرد: با شیوع این بیماری از اول آذر در کشور، دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوآنزا در مدارس، مهد کودک‌ها، کودکستان‌ها و سایر مراکز آموزشی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به استان‌ها ارسال شد.

وی از بارگذاری دستورالعمل مراقبت بیماری آنفلوآنزا در پورتال این معاونت علاوه بر ارسال آن به استان‌ها خبر داد و افزود: این بیماری حاد تنفسی به شدت واگیردار است و به وسیله چند ویروس از جمله h1n1 و h2n3 در مناطق مختلف جهان از جمله ایران مشاهده شده است.

حمیدی تصریح کرد: تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، سردرد، لرز و خستگی از علائم این بیماری است لذا دانش‌آموزان با مشاهده این علائم بهتر است به پزشک مراجعه کنند و از خود درمانی پرهیز کنند؛ استفاده از لوازم شخصی، مایعات گرم، استامینوفن ساده و استراحت در منزل از جمله توصیه هایی است که بیماران باید رعایت کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی برخی مدارس به واسطه شیوع این بیماری در بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: هیچ مدرسه ای نباید بدون اخذ تأییدیه از ستاد مرکزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت آموزش و پرورش و نیز هماهنگی با استانداری تعطیل شود.

وی ادامه داد: در صورتی که 15 درصد یک کلاس و یا یک مدرسه طی سه روز متوالی به این بیماری دچار شوند، مدیریت استان می‌تواند در خصوص تعطیلی مدرسه تصمیم‌گیری کند.

حمیدی از فروکش کردن این بیماری خبر داد و گفت: این بیماری در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران شیوع بیشتری داشت و در همین راستا نمایندگانی از حوزه ستادی برای بررسی فعالیت‌های انجام شده در خصوص پیشگیری و درمان به این استان ها اعزام شدند.

وی گفت: گزارش لحظه به لحظه از وضعیت بیماری آنفلوآنزا از استان‌ها دریافت می‌شود و توصیه‌های لازم در این خصوص به آنها ارائه می‌کنیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی