تحول در آموزش و صنعت بروجرد یک ضرورت است


تحول در آموزش و صنعت بروجرد یک ضرورت است

بروجرد - ایرنا - رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: تحول در آموزش یک ضرورت است، که با تغییر دیدگاه سنتی به فراصنعتی نسبت به دانشگاه‎ها و معرفی افراد دارای توان کارآفرینی به جامعه محقق می‎شود.

حسن مروتی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه پژوهش و رونق تولید که در دبیرستان امام خمینی (ره) بروجرد برگزار شد، اظهار داشت: چاره ای جز این وجود ندارد که تصور فعلی که در مورد صنعت و دانشگاه وجود دارد تغییر یابد و این ۲ در راستای رفع نیازهای جامعه حرکت کنند.

وی افزود: این تصور که نیروی جوان به صرف گرفتن مدرکی به اشتغال مشغول شود را باید تغییر داد زیرا راه رسیدن به اشتغال پایدار اخذ مدارک تحصیلی بالا نیست.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: در بسیاری کشورهای توسعه یافته گرفتن مدرک تحصیلی همانند مدرک دیپلم است و کسی انتظار ندارد به صرف گرفتن آن به شغل برسد در کشورما نیز باید با ایجاد تحول در آموزش فرد توانمند و کارآفرین تربیت شود.

مروتی با تاکید بر استعدادهای خوبی که در بروجرد وجود دارد، ادامه داد: یکی از کارهای خوب در حال انجام در دانشگاه آیت الله بروجردی تنظیم سندی با محوریت و شعار دانشگاه فرصت آفرین و جامعه محور است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی اضافه کرد: براساس این سند که تنظیم آن از سال گذشته آغاز شده، چشم انداز این واحد دانشگاهی تا سال ۱۴۰۴ این است که دانشگاه آیت الله بروجردی بعنوان یک هدف اصلی توسعه شهرستان بروجرد را عملی کند.

وی با تاکید بر کاربردی بودن تحقیقات گفت: باید بتوان از نتایج تحقیقات به فناوری رسید و با استعداد های خوب و صنایع موجود در بروجرد می توان به هدف عالی که همان توسعه شهرستان است، دست یافت.

مروتی بیان کرد: در این راستا همایش توسعه شهرستان بروجرد از سنتی به فراصنعتی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

دانشگاه آیت الله بروجردی از سال ۱۳۸۵ رسما آغاز به کار کرده است و اکنون چهار هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۰۰ عضو هیات علمی دارد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات