حضور روحانیان مشکل نماز مدارس کشور را برطرف می کند


حضور روحانیان مشکل نماز مدارس کشور را برطرف می کند

گرگان - ایرنا - رییس ستاد اقامه کشور گفت که اگر روحانیان در مدارس حضور بیشتری داشته باشند مشکلات مدرسه ها برای برپایی نماز جماعت حل خواهد شد.

حجت الاسلام محسن قرائتی روز پنجشنبه در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان اظهار داشت: حضور روحانیان شاغل در نیروهای مسلح و ادارات برای اقامه نماز در مدارس از جمله این راهکارها است.

وی همچنین با گلایه از نبود اعتبار مشخص برای نماز در کشور بیان کرد: برای همه بخش ها بودجه خاص در نظر گرفته می شود اما نماز هیچ اعتبار مشخصی ندارد که دولت باید توجه خود را به بخش نماز بیش از گذشته معطوف کند.

حجت الاسلام قرائتی در خصوص اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش و پرروش هم گفت: اجرایی شدن این طرح به افرادی توانمند نیاز دارد و فقط داشتن طرح برای اجرا کافی نیست.

قرائتی همچنین به اهمیت برپایی اجلاسیه سراسری نماز در کشور اشاره کرد و گفت: این اجلاسیه ها فرصتی است که دستگاه‌های فرهنگی به فکر بیفتند تا فرهنگ اقامه نماز در جامعه گسترش بیشتری پیدا کند.

بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز صبح امروز پنجشنبه با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با موضوع "نماز و مدرسه" آغاز به‌کار کرد.

بعد از قرائت این پیام و سخنان نماینده ولی فقیه در گلستان، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رییس قوه قضائیه به عنوان میهمان ویژه و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و استاندار گلستان به سخنرانی پرداختند.

تجلیل از دستگاه‌های برتر سال گذشته، ارائه مقالات برگزیده، میزگرد تخصصی نماز و مدرسه، قرائت تفاهم‌نامه ستاد اقامه نماز با استانداری گلستان و تجلیل از فعالین نماز از جمله دیگر برنامه های این اجلاسیه است.

اجلاسیه سراسری نماز هر سال در یک استان با موضوع و محوریتی خاص برگزار می شود.

برای اجلاسیه این دوره در گلستان، در بیش از یکصد شهر و ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش پیش اجلاسیه برگزار شده و بیش از ۱۵ هزار اثر با موضوعات مختلف نماز در قاب‌های مختلف هنری به دبیرخانه اجلاس ارسال شد.

این آثار در قالب فیلم، آثار هنری، کتاب، مقاله، ایده و تجربه، به راهکارهای موثر در خصوص رونق نماز در بین دانش آموزان، نقش طلاب و روحانیون در ترویج نماز، نقش معلمان و مدیران و نقش خانواده ها نسبت به گسترش فرهنگ نماز پرداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد