رییس سابق فدراسیون فوتبال تا به حال سینما نرفته بود


رییس سابق فدراسیون فوتبال تا به حال سینما نرفته بود

تهران- ایرنا- رییس سابق فدراسیون فوتبال در حاشیه حضور در جشنواره سینماحقیقت گفت که پیش از این به سینما نرفته بود.

علی کفاشیان با حضور در پردیس سینمایی چارسو، محل برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم «سینماحقیقت» به تماشای مستند جایی برای فرشته ها نیست به کارگردانی سام کلانتری نشست. این مستند درباره دختران تیم ملی اسکیت هاکی است.

کفاشیان در حاشیه تماشای این مستند با اشاره به لزوم ساخت فیلم‌های ورزشی، گفت: این برای اولین بار است که به سینما می‌آیم و برایم اتفاق جالبی است. باید بگویم من به ورزش بانوان خیلی علاقه‌مندم چراکه می توانیم در ‌ورزش بانوان افتخارات زیادی کسب کنیم وقتی هم که آقای کاوه صدقی سرمربی این تیم به من گفتند چنین فیلمی ساخته شده خوشحال شدم و به اینجا آمدم.

وی افزود: فضای این جشنواره و این سینما هم برایم بسیار جالب است چون اصولاً ما به قدری غرق در مسایل کاری‌مان می شویم که وقت نمی‌کنیم به سینما برویم از همین رو می‌توانم بگویم اینجا سینمای جالبی است ضمن اینکه این حجم از استقبال مردم برایم قابل توجه بود.

رییس سابق فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: به نظرم در زمینه ورزش، مستندهای کمی ساخته شده البته پیش از این شاهد فیلم هایی در زمینه ورزش‌های مورد علاقه مردم مثل فوتبال بودیم ولی به نظرم ساخت چنین فیلم‌هایی برای بانوان می تواند تحولی در رشته های ورزشی آنها ایجاد کند و باعث مدال آوری شود. هرچند چنین کاری بسیار ارزنده‌ است اما بیشتر فیلم هایی درباره ورزش آقایان ساخته می‌شود.

کفاشیان گفت: هرچند رقابت های ما و دریافت مدال در آسیا در حوزه ورزش مردان بسیار سخت است چون ۴۶ کشور در آسیا داریم که ۴۰ کشور در حوزه ورزش آقایان و ۱۰ کشور در ورزش بانوان فعال هستند با این وجود خانم های ما با انگیزه هستند بنابراین اگر مستنداتی با محوریت ورزش بانوان ساخته شود باعث می‌شود خانم ها انگیزه بگیرند و ما از بهترین کشورهای مدال آور ورزش شویم.

وی با بیان اینکه اصلا اگر کشورهایی را که در راس مدال آوران المپیک هستند، بررسی کنیم متوجه می‌شویم بخش زیادی از آن مدال ها مربوط به بانوان است مثل چین و ژاپن، خاطرنشان کرد: ما هم می توانیم مدال کسب کنیم چون خانم های ما استعداد دارند و در هر رشته‌ای که حضور پیدا کرده‌اند بعد از مدت کوتاهی توانسته‌اند افتخار کسب کنند.

سیزدهمین و جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت در بخش مسابقه ملی شامل ۶۲ فیلم است. از این تعداد ۲۷ فیلم به گونه مستند کوتاه، ۱۵ فیلم به گونه مستند نیمه‌بلند و ۲۰ فیلم به گونه مستند بلند اختصاص دارند که کامران شیردل، یونس شکرخواه، سیف‌الله صمدیان، پیروز کلانتری، حبیب احمدزاده، محمدحسین مهدویان و مونا زندی داوری برای انتخاب برترین مستندها را در این بخش به عهده دارند.

همچنین در بخش مسابقه بین‌الملل امسال که حدود شش هزار فیلم از بیش از ۱۰۰ کشور جهان متقاضی شرکت در آن بوده اند، ۵۴ فیلم در ۷ بخش مسابقه و غیررقابتی پذیرفته شده‌اند. در بخش مسابقه بین‌الملل به تفکیک ۸ مستند کوتاه، ۸ مستند نیمه‌بلند و ۸ مستند بلند نمایش دارند. روسوا به همراه کارول پیشاروک Karol Piekarczyk و مهرداد اسکویی داوری این بخش را برعهده دارند. نمایش‌های ویژه ۸ فیلم و پرتره شامل ۸ فیلم می شود.

جایزه شهید آوینی ویژه‌ نمایش و تقدیر از فیلم‌های مستند منتخب حوزه‌ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه نیز برای ششمین سال متوالی، به عنوان بخش‌ ویژه‌ جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت برگزار می‌شود و امسال ۲۹ فیلم در آن شرکت دارند و داوری این بخش به عهده محمدمهدی طباطبایی نژاد، مسعود فراستی و مهدی قربان‌پور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!