مصوبه جرائم نقدی صید و شکار جانوران وحشی در روزنامه رسمی درج شد


مصوبه جرائم نقدی صید و شکار جانوران وحشی در روزنامه رسمی درج شد

مصوبه شورای عالی محیط زیست با موضوع جرائم نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید جانوران وحشی، پس از اصلاحات نهایی در روزنامه رسمی کشور درج شد.

مصوبه جرائم نقدی صید و شکار جانوران وحشی در روزنامه رسمی درج شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصوبه شورای عالی محیط زیست با موضوع جرائم نقدی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید جانوران وحشی موضوع بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید که در جلسه مورخ ۱۳۹۸/۴/۲۵ این شورا به تصویب رسیده بود، پس از اصلاحات نهایی در روزنامه رسمی کشور درج شد.

بر اساس بند (چ) قانون شکار و صید مصوب ۱۳۴۶/۳/۱۶ تعیین بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان از وظایف و اختیارات شورای عالی محیط زیست است و بر اساس ماده ۱۸ همین قانون در مورد جرائم مذکور، سازمان محیط زیست بعنوان شاکی خصوصی شناخته می‌شود.

بر اساس ماده ۴ قانون شکار و صید، مصوبات شورای عالی محیط زیست بیست روز پس از درج در روزنامه رسمی لازم الاجرا است؛ بنابراین با توجه به درج مصوبه فوق در روزنامه رسمی کشور در تاریخ ۱۳۹۸/۹/۱۷، جرائم جدید از تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۷ قابل اجرا می‌باشد.

در خصوص ضرر و زیان گونه‌های قابل شکار در صورتیکه گونه شکار شده ماده باشد مبلغ ضرر و زیان به ۳ برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق