رمز دوم پویا هک نشده است/ مراقب سایت های متقلب فعال سازی رمز دوم یکبارمصرف باشید


رمز دوم پویا هک نشده است/ مراقب سایت های متقلب فعال سازی رمز دوم یکبارمصرف باشید

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و (/fa/social/99)...

رمز دوم پویا هک نشده است/ مراقب سایت های متقلب فعال سازی رمز دوم یکبارمصرف باشیدبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، از مدت‌ها پیش بحث فعال‌سازی رمز‌های دوم یکبار مصرف برای مقابله با فیشینگ یا همان کلاهبرداری‌های کلان اینترنتی مطرح شد بسیاری از هکر‌ها با سوء استفاده از رمز‌های دوم قدیمی جیب بسیاری از مردم را خالی کردند و دست به کلاهبرداری‌های کلانی زدند.

رمز‌های دوم پویا (یکبار مصرف) بنا به دستور دادستان کل کشور از ابتدای زمستان امسال الزامی می‌شود و همه مردم باید برای انجام فعالیت‌های بانکی خود رمز دوم یکبار مصرف را تهیه کنند، زیرا از شب یلدای امسال رمز‌های دوم قدیمی دیگر جایی در بانک‌های کشور نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: کلاهبرداران اینترنتی به رمز پویا هم رحم نکردند

اما فرصت‌طلبان کلاهبردار که برای هر فرصتی برای رسیدن به مقاصد خود و خالی کردن حساب‌های مردم استفاده می‌کنند برای رمز‌های دوم یکبار مصرف هم راهی پیدا کردند تا به کمک آن از طریق رمز‌های پویا هم کلاهبرداری‌های خود را ادامه دهند.

فیشینیگ حرفه‌ای از طریق سایت‌های کلاهبردارانه

این افراد با طراحی سایتی که در آن از مردم می‌خواهند که اطلاعات کارت بانکی‌شان را وارد کنند در کوتاه‌ترین زمان پول‌های حساب را خارج می‌کنند آن‌ها با ارسال پیامکی از مردم می‌خواهند تا از طریق لینک مخصوص وارد سایتی شوند و از طریق آن رمز دوم یکبار مصرف خود را دریافت کنند که این سایت کاملاً کلاهبردارانه است.

رمز دوم پویا هک نشده است/ مراقب سایت های متقلب فعال سازی رمز دوم یکبارمصرف باشید

با توجه به ارسال سراسری این پیامک و از آنجایی که این شیوه متقلبانه سبب مالباخته شدن عده بسیار زیادی از مردم شد سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای تهران از فیشینگ بودن این سایت خبر داد و از مردم خواست که به هیچ وجه اطلاعات حساب خود را وارد این سامانه نکنند زیرا این سایت فیشینیگ است.

ورود به سایت‌های مختلف برای فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف شیوه متقلبانه برای خالی کردن حساب مردم است تنها راه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف از طریق اینترنت ورود به سایت رسمی هر یک از بانک‌های کشور است و سایر روش‌های مجازی که از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شوند کاملاً کلاهبردارانه است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی