🔴🔴🔴 صحنه ای وحشتناک در تظاهرات عراق/ در میدان الوثبه بغداد چه گذشت؟/ واکنش های محافل عراق و اعلام برائت تظاهرات کنندگان


🔴🔴🔴 صحنه ای وحشتناک در تظاهرات عراق/  در میدان الوثبه بغداد چه گذشت؟/ واکنش های محافل عراق و اعلام برائت تظاهرات کنندگان

شفقنا- امروز صحنه هایی در فضای مجازی منتشر شد که کشتن یک جوان 16 ساله و آویزان کردن جسد او از یک تیر برق در میدان الوثبه بغداد را نشان می دهد. به گزارش شفقنا به نقل از منابع عراقی، گفته شده و چنانچه ویدیو ها هم نشان می دهد گروهی از افراد معترض در میدان الوثبه بغداد، یک جوان […]

🔴🔴🔴 صحنه ای وحشتناک در تظاهرات عراق/  در میدان الوثبه بغداد چه گذشت؟/ واکنش های محافل عراق و اعلام برائت تظاهرات کنندگان

شفقنا- امروز صحنه هایی در فضای مجازی منتشر شد که کشتن یک جوان ۱۶ ساله و آویزان کردن جسد او از یک تیر برق در میدان الوثبه بغداد را نشان می دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از منابع عراقی، گفته شده و چنانچه ویدیو ها هم نشان می دهد گروهی از افراد معترض در میدان الوثبه بغداد، یک جوان ۱۷ ساله را شخصا محاکمه و اعدام کرده اند.‌

براساس این گزارش، این جوان به این دلیل کشته و از تیر برق آویخته شده که گروهی از معترضان مدعی هستند جمعه گذشته از منزل خود به سمت گروهی از تظاهرت کنندگان در میدان الوثبه تیراندازی کرده و پنج نفر از آنها را کشته است.

اگر چه معترضان عراقی مستقر در میدان التحریر برائت خود را از چنین اقداماتی اعلام کرده اند اما با این حال این نگرانی وجود دارد که اگر این شیوه از اقدامات خودسرانه، به سرعت پیشگیری و به جدیت محکوم و با عوامل آن برخورد قاطعانه نشود، آغاز فصلی جدید و وحشتناک از ناامنی در عراق خواهد بود.

🔴🔴🔴 صحنه ای وحشتناک در تظاهرات عراق/  در میدان الوثبه بغداد چه گذشت؟/ واکنش های محافل عراق و اعلام برائت تظاهرات کنندگانصحنه ای از آویزان کردن حنازه جوان عراقی توسط کسانی که خودسرانه او را اعدام کردند

واکنش تظاهرات کنندگان میدان التحریر به حادثه میدان الوثبه

از سوی دیگر تظاهرات کنندگان عراقی در میدان التحریر بغداد که محل اصلی تظاهرات عراقی ها در پایتخت عراق به شمار می رود،به این حادثه واکنش نشان داده و بیانیه ای درباره ان صادر کردند.

به نقل از خبرگزاری بغداد الیوم، تظاهرات کنندگان میدان التحریر در این بیانیه تاکید کردند که آن حوادث در راستای تحریف وجهه تظاهرات بوده است.

تظاهرات کنندگان میدان التحریر در این بیانیه عنوان کرده اند: ما تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز برای اصلاح اوضاع دست به تظاهرات زده ایم. آنچه در میدان الوثبه رخ داد از نظر تظاهرات کنندگان، بشریت و همه ادیان محکوم است.

در این بیانیه همچنین آمده است: براساس گفته شاهدان عینی، یکی از افراد ساکنان منطقه میدان الوثبه تحت تاثیر مواد مخدر به تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز تیراندازی کرد و شماری از آنها را کشت بدون اینکه نیروهای امنیتی دخالت کنند و همین موضوع برخی را وادار کرد تا در برابر تظاهرات گنندگان مسالمت آمیزی که همه آن کارها را به طور کامل رد می کنند، به آن منزل حمله کنند و آن اتفاقات رخ دهد.

تظاهرات کنندگان افزودند: ما مجازات نمی کنیم بلکه از نهادهای ذیربط اعم از نیروهای امنیتی و قوه قضائیه می خواهیم سارقان و مجرمان را مجازات کنند. ممکن نیست اجازه لکه دار شدن قیام شفاف خود را بدهیم.

در پایان این بیانیه آمده است: ما تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز از آنچه صبح امروز در میدان الوثبه رخ داد و همچنین از هر گونه رفتار خارج از چارچوب اقدامات صلح آمیزی که آغاز گر آن بوده ایم، اعلام برائت می کنیم و تا زمان تحقق آخرین خواسته های برحق خود، همین روند را حفظ خواهیم کرد.

جریان صدر تهدید کرد: اگر عاملان حادثه معرفی نشوند، از میادین خارج می شویم

خبرگزاری الفرات نیوز نوشت: صفحه «صالح محمد العراقی» از نزدیکان مقتدی صدر رهبر جریان صدر این کشور در فیسبوک تهدید کرده است که در پی حوادث امروز میدان الوثبه، «کلاه آبی ها» را که مأمور محافظت از تظاهرات کنندگان عراقی در میادین تظاهرات هستند، از آن میدان ها خارج خواهد کرد.

این صفحه آورده است: اگر ظرف ۴۸ ساعت آینده تروریست های عامل جنایت میدان الوثبه معرفی نشوند، کلاه آبی ها باید از میادین تظاهرات در بغداد خارج شوند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟