خبری تازه از پرونده تجاوز تهیه‌کننده بدنام آمریکایی به زنان بازیگر


خبری تازه از پرونده تجاوز تهیه‌کننده بدنام آمریکایی به زنان بازیگر نوشته خبری تازه از پرونده تجاوز تهیه‌کننده بدنام آمریکایی به زنان بازیگر اولین بار در موسیقی ایرانیان. پدیدار شد.

خبری تازه از پرونده تجاوز تهیه‌کننده بدنام آمریکایی به زنان بازیگر

خبری تازه از پرونده تجاوز تهیه‌کننده بدنام آمریکایی به زنان بازیگر

همشهری‌آنلاین نوشت: وکلای هاروی واینستین پرونده آزار جنسی این غول هالیوودی را در آینده نزدیک می‌بندند و رقمی ۲۵ میلیون دلاری را به بیش از ۳۰ شاکی پرونده پرداخت می‌کنند.

مورد عجیب تهیه‌کننده برنده اسکار در آزار رساندن به بیش از ۳۰ زن از آمریکا گرفته تا کانادا، بریتانیا و ایرلند به یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های اخیر چند سال گذشته هالیوود و سینمای جهان تبدیل شد. واینستین که از پرنفوذترین چهره‌های سینمای آمریکا بود، بیش از دو سال بین زندان و دادگاه و خانه در رفت و آمد بود و حالا خبر می‌رسد پرونده بدنامی او با دادن ۲۵ میلیون دلار پول به قربانیان به پایان راه رسیده است.

هر چند زنان آزاردیده در این پرونده جنجالی به پول می‌رسند اما تبرئه شدن واینستین و حتی عذرخواهی نکردن او از قربانیان می‌تواند لکه لنگ نظام قضایی آمریکا باشد. ضمن اینکه در این ماجرا یک سنت از جیب غول هالیوودی بیرون نمی‌رود و شرکت بیمه تمام هزینه‌های او را پرداخت می‌کند؛ موردی که می‌تواند بیش از پیش نمک بر زخم زنان آزاردیده بپاشد یا حتی راه را برای تکرار شدن این ماجراها در آینده باز نگه دارد.

کاترین کندال، بازیگر ۵۰ ساله آمریکایی و یکی از زنان حاضر در پرونده واینستین است که در ۱۹۹۳ آزار جنسی دیده است. او درباره حکم احتمالی دادگاه به نیویورک تایمز گفت: «من این حکم را نمی‌پسندم اما در عین حال نمی‌دانم دیگر باید چگونه آن را پیگیری کنم و اصلا چه می‌توانم بکنم.» دادگاه نهایی پرونده واینستین روز ششم ژانویه ۲۰۲۰ در منهتن برگزار می‌شود و اگر پرداخت ۲۵ میلیون دلار تایید شود، پرونده به پایان راه می‌رسد.

از جمله اتهام‌هایی که علیه واینستین مطرح شده می‌تواند به یک مورد تجاوز در سال ۲۰۱۳ و یک مورد آزار شدید جنسی در ۲۰۰۶ اشاره کرد. نام دو قربانی اعلام نشده اما آنابلا سیورا، بازیگر ۵۹ ساله آمریکایی در دادگاه حاضر شد و علیه تهیه‌کننده بدنام درباره آزار و تجاوز جنسی در ۱۹۹۳ شهادت داد.

واینستین از زمان بازداشت در ماه می ۲۰۱۸ با سپردن وثیقه آزاد است و البته دادگاه میزان وثیقه او را از یک میلیون دلار به پنج میلیون دلار افزایش داد. دلیل آن هم از کار انداختن عمدی ابزاری است که متهم‌ها را در زمان آزاد بودن با وثیقه ردیابی می‌کند.

۲۴۱۲۴۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !