گفتمان انقلاب اسلامی یک گفتمان منحصر به‌فرد است


گفتمان انقلاب اسلامی یک گفتمان منحصر به‌فرد است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب منحصر به‌فرد در سطح دنیا بوده و گفتمان انقلاب اسلامی نیز یک گفتمان انحصاری است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در همایش "عزت اقتدار و پیشرفت در پرتو گفتمان مقاومت" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، با بیان اینکه سابقه مقاومت به قبل از انقلاب اسلامی بازمی‌گردد، اظهار کرد: علما، نخبگان و اساتید زیادی در برابر استعمار شرق و غرب، کمونیسم و لیبرالیسم و انواع مکاتب فکری مقاومت کردند.

وی با بیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی مردم مسلمان و مبارزان بسیاری در قیام تنباکو و جنبش مشروطه و... مقاومت و ایستادگی کردند، افزود: با پیدایش انقلاب اسلامی، برای اولین بار یک عالم بزرگ و مرجع تقلید، مفهوم مقاومت را عوض کرد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که برای اقامه عدل باید ایستادگی کرد، یادآور شد: بر این اساس، امام راحل اختلاف نظر بسیاری با برخی از مراجع زمان خود داشت و ایشان با طرح مباحث ولایت فقیه و اینکه امر به معروف و نهی از منکر در گرو تشکیل حکومت اسلامی است، به آنان پاسخ می‌داد.

وی با بیان اینکه امام راحل برای نخستین بار دین را با حکومت یکی دانست، متذکر شد: امام همراه با مردم حرکت کرد و مبانی حکومت اسلامی را پی ریزی کرد.

وی از انقلاب اسلامی را یک تحول سیاسی و اجتماعی در سال 57 دانست و گفت: این انقلاب مهم تر از همه تحول گفتمان انقلاب اسلامی بود و اگر امروز از انقلاب صحبت می‌کنیم، منظور گفتمانی است که انقلاب اسلامی آن‌را بیمه کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی غیر از دو گفتمان لیبراسیم و کمونیسم است، ادامه داد: سلطه ستیزی و استبداد ستیزی از ابعاد گفتمان مقاومت بوده و نفی استبداد نیز بعد مهمی از انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: عدالت خواهی، آزادی خواهی، اقتدار و حق طلبی در مرکز مقاومت اسلامی قرار دارد و مولفه‌های گفتمان مقاومت را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به شعار نه شرقی، نه غربی به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی، گفت: این شعار به معنای نفی گفتمان سلطه شرق و غرب یعنی کمونیسم و لیبراسیم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد