خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!


خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

حضور هومن شاهی(گامنو) در نقش اصلی یک سریال، خودزنی عجیب مجری سیما و شکست انحصار تلویزیون از درآمد تبلیغات مسابقات فوتبال از جمله مهمترین رویدادهای این هفته تلویزیون بودند.

خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه موذن: «هفت روز سیما» عنوان بسته خبری-تحلیلی ویژه‌ای است که قرار است هر پنجشنبه به بازخوانی اهم تحولات خبری مرتبط با متن و حاشیه تولیدات صداوسیما و اتفاقات پیرامونی آن در طول هر هفته بپردازد.

در این بسته خبری هفتگی در نظر داریم در کنار خبرهای رسمی فعالیت برنامه‌سازان و مدیران سیما، نیم نگاهی به حواشی رسانه‌ای و حتی شایعاتی که به‌رغم غیررسمی بودن می‌توانند در اخبار مرتبط با سیما تأثیرگذار باشند هم داشته باشیم.

امروز پنجشنبه ۲۱ آذرماه می‌توانید با بیست و یکمین بسته خبری «هفت روز سیما» در مرور مهمترین رویدادها و خبرهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در هفته‌ای که گذشت، با خبرگزاری مهر همراه شوید.

چهره هفته؛ هومن شاهی از خوانندگی زیرزمینی تا بازیگری در سیما

سریال «زیر همکف» جدیدترین طنز تلویزیونی است که قرار است از شبکه یک سیما به پخش برسد. این سریال به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رضا جودی ساخته شده است.

از آخرین سریال‌های جودی می‌توان به «فوق لیسانسه‌ها» اشاره کرد که جزو کارهای پرمخاطب سیما هم بود. جدیدترین تجربه بهمن گودرزی در تلویزیون هم ساخت سریال «سفر در خانه» بود که از شبکه نسیم روی آنتن رفت و توفیق چندانی در جذب مخاطب نیافت.

حالا این تهیه‌کننده و کارگردان در یک همکاری مشترک سریال «زیرهمکف» را ساخته‌اند که هومن شاهی معروف به هومن گامنو که پیش از این بیشتر صدای او را از شبکه نسیم و برنامه «خندوانه» شنیده بودیم حالا در قاب تلویزیون و به عنوان نقش اصلی این سریال ظاهر شده است.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

این سریال اولین حضور تلویزیونی هومن شاهی در عرصه بازیگری محسوب می‌شود. گامنو پیش از این در سریال «گلشیفته»و در شبکه نمایش خانگی نیز به عنوان بازیگر حضور پیدا کرده بود. با این حال او پیش از این از طریق خوانندگی در «خندوانه» و «کودک شو» به تلویزیون راه پیدا کرد و این برنامه‌ها مجوزی بر حضور او در سیما شدند.

درواقع اگرچه هومن شاهی پیش از این به‌عنوان یک خواننده زیرزمینی فعالیت داشت و ابتدا فقط صدایش از طریق موسیقی‌های «خندوانه» شنیده می‌شد اما این صدای غایب به تدریج شکلی رسمی در تلویزیون پیدا کرد و توانست به صورت خواننده رسمی در قاب تصویر «خندوانه» هم دیده شود.

حالا او در یک تجربه جدی در یک سریال طنز حضور پیدا کرده است و باید دید در این تجربه می‌تواند توفیقی در جذب مخاطب سریال داشته باشند یا خیر. همچنین باید دید با پایان پخش سریال «فوق لیسانسه‌ها» در شبکه سه و آغاز روی آنتن رفتن این کمدی جدید در شبکه یک چقدر این سریال توجه مخاطب علاقه مند به طنز را جلب خواهد کرد.

پخش سریال «زیر همکف» از جمعه ۲۲ آذر از شبکه یک سیما آغاز خواهد شد و بازیگرانی از جمله خاطره حاتمی، بهادر مالکی، عزت‌الله مهرآوران، محمود جعفری، نادر داهیم، پریسا مقتدی، یزدان فتوحی، ویدا جوان، پریسا گل دوست، نگین معتضدی، سامان دارابی در سریال بازی می‌کنند.

حاشیه هفته؛ خودزنی به سبک تلویزیون

«بهترین سریال‌های خارجی را سازمان می‌خرد، می‌دهد (به) دوستان حرفه‌ای دوبلاژ تا دوبله کنند و بعد نشان مردم می‌دهند تا ببینیم سریال‌های شما را نگاه می‌کنند یا... و در به در دنبال شما می‌گردند که بواسطه تلویزیون معروف شده‌اید و حالا ناز می‌کنید...»

تعجب نکنید این ادبیات متعلق به اپوزیسیون‌های خارج‌نشین نیست که معمولا معتقدند سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی تولید داخل چیزی برای عرضه به مخاطب ندارند، حتی سخنان یک منتقد خارج از تلویزیون نیست که اعتقاد دارد با پخش فیلم و سریال‌های خارجی از قاب سیما یا ساخت کپی‌های جذاب برنامه‌های خارجی، می‌توان مخاطبان را جذب کرد. این‌ها سخنان مجری یکی از برنامه‌های تلویزیون است که اینگونه روی آنتن زند خودزنی می‌کند و سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون را در رقابت با نمونه‌های خارجی به هیچ می‌گیرد!

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

سعید توکل مجری «پایش» این سخنان را در واکنش به برخی از هنرمندان بیان کرده است که مدعی شده‌اند دیگر قرار نیست به تلویزیون بیایند! بماند که این چند هنرمند که اخیرا درباره نیامدن‌شان به تلویزیون سخن گفته‌اند اساساً سال‌هاست در تلویزیون حضور ندارند و کلا چند سریال تلویزیونی بیشتر نداشته اند، اما اینکه مجری یک برنامه رسمی و جدی در تلویزیون این چنین بیان کند که حالا که شما نمی‌آیید سریال‌های خوب خارجی دوبله می‌شود و مردم هم بیشتر آن‌ها را تماشا می‌کنند نکته عجیبی بود که بیش از اینکه در انتقاد از عملکرد سلبریتی‌ها باشد، سریال‌ها و برنامه‌های بومی تلویزیون را در مقابل سریال‌های خارجی نشانه گرفته بود.

اینکه مردم سریال‌های خارجی روز دنیا را می‌بینند و یا سریال‌های کره‌ای، ترکیه‌ای و حتی هندی و آثار دیگر کشورها را بیشتر از سریال‌های ایرانی دنبال می‌کنند، سخنی است که سال‌هاست بسیاری از منتقدان سینما و تلویزیون بیان می‌کنند اما شنیدن این حرف و اعتراف به آن از طریق یک مجری تلویزیون یک گل به خودی بود.

سعید توکل در برنامه مذکور که روی آنتن رفت به بحث معافیت مالیاتی هنرمندان پرداخت و در ادامه، سخنان مجری به این بحث‌ها رسید. توکل مجری برنامه‌های رادیویی بوده است و مدتی است اجرای «پایش» را به عنوان یکی از برنامه‌های صریح و جدی سیما بر عهده گرفته است.

«پایش» یکی از برنامه‌های مطالبه‌گر تلویزیون است که به شکل موضوعی به مباحث روز جامعه می‌پردازد و معمولا ورودی حرفه‌ای و رسمی به مباحث دارد و البته چند بار مجریان برنامه تغییر کرده‌اند تا این روزها که سعید توکل اجرای آن را بر عهده گرفته است.

اتفاق ویژه هفته؛ لایحه‌ای برای خارج کردن انحصار حق پخش از صداوسیما

درآمد حاصل از تبلیغات در تلویزیون یکی از حوزه‌های پرابهام و چالش‌هایی است که هیچ گاه به طور شفاف درباره آن صحبت نشده است. اداره کل بازرگانی صداوسیما یکی از اداراتی است که کمتر خبرنگار و رسانه‌ای می‌تواند با مدیران آن گفتگو داشته باشد و اگر هم بتوانید به مدیری دسترسی داشته باشید کمتر شفاف سازی نسبت به درآمدهای تبلیغاتی و نحوه هزینه کرد انها وجود دارد. هرچند دستورالعمل کلی هزینه‌های آگهی‌های بازرگانی در قالب جداولی در سایت این اداره کل دیده می‌شود با این حال ابهام‌های زیادی نسبت به این درآمدها وجود دارد که معمولا بی پاسخ می‌ماند.

بخشی از این درآمدها هم به درآمدهای ناشی از تبلیغات مسابقات فوتبال مربوط می‌شود که سال هاست بین صداوسیما و ورزش درباره حق استفاده از این درامدها چالش وجود دارد. در بیشتر کشورهای جهان بخشی از درآمدهای حاصل از تبلیغات به عنوان حق پخش مسابقات به حوزه ورزش داده می‌شود اما صداوسیما معمولا زیر بار پرداخت حق پخش مسابقات نرفته است.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

در هفته‌ای که گذشت دولت، لایحه بودجه ۹۹ را به مجلس ارائه کرد و در یکی از بندهای آن وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد که درآمدهای حاصل از تبلیغات از محل پخش مسابقات ورزشی را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

در لایحه بودجه ۹۹ در بند «ل» آمده است:«به استناد بند (پ) ماده (٩٢) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ١٤٠١٨٤ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ٤٩-٥٣٠٠٠٠ مندرج در جدول شماره (٩) این قانون در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.»

هر چند هنوز این لایحه پیشنهادی در مجلس تصویب نشده است اما می‌تواند اتفاق ویژه‌ای نسبت به درآمدهای مالی صداوسیما در بخش تبلیغات باشد و برخی این امید را پیدا کردند که انحصار صداوسیما در زمینه حق پخش مسابقات بشکند.

سینما در سیما؛ پشت صحنه «سرخپوست» در قاب تلویزیون

چندی است شبکه نسیم برنامه‌ای با نام «نمای نزدیک» پخش می‌کند که پست صحنه برخی از سریال‌ها و بیشتر فیلم‌های سینمایی را پخش می‌کند. برخی از این فیلم‌های سینمایی ممکن است در تلویزیون هم نمایش داده شده باشد. در هفته‌ای که گذشت اما این برنامه به فیلم سینمایی «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی اختصاص داده شده بود. فیلمی که به تازگی در سینماهای ایران به اکران درآمد و استقبال طیف زیادی از علاقمندان به سینما را هم در پی داشت.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

فیلمبردار و کارگردان این برنامه تلویزیونی مهیار بهمنش و تهیه کننده آن مجید مطلبی است و تاکنون چندین قسمت از آن از شبکه نسیم پخش شده است.

در این قسمت که به فیلم «سرخپوست» پرداخته شده بود پشت صحنه ای از چگونگی روند ساخت فیلم، دکورها و حتی گفتگوهای کارگردان این اثر با بازیگران پخش شد که تصاویری تازه و بدیع از این فیلم سینمایی ارائه کرده بود.

چند برنامه تلویزیونی در شبکه‌های مختلف در حوزه پشت صحنه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی تاکنون ساخته شده است و معمولا این برنامه‌ها نه تنها برای علامندان حرفه ای سینما که حتی برای مخاطبان عام تر تلویزیون و سینما هم که دوست دارند در جریان ساخت آثار قرار بگیرند مورد توجه است. شاید بیشترین قدمت این مدل از برنامه‌ها به «شما وسیما» در شبکه یک برسد که سال هاست در زمینه معرفی سریال‌ها و برنامه‌های تولیدی تلویزیون، گفتگو با عوامل و پخش سکانس‌هایی از آنها به برنامه‌سازی اقدام می‌کند.

«نمای نزدیک» اما کمی از کلیشه‌های رایج برنامه‌های تلویزیونی دورتر است و تصاویر جدید و بخش‌های جذاب تری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و تلاش دارد در یک بازه نیم ساعته او را پای برنامه نگه دارد تا کانال را تغییر ندهد.

پیشنهاد ویژه؛ سریال «وارش» در شبکه سه

از ابتدای این هفته پخش سریال «وارش» در شبکه سه سیما آغاز شده است سریالی که ابتدا «بهترین سال‌های زندگی ما» نام داشت و روایت آن از دهه ۳۰ در ایران آغاز می‌شود.

احمد کاوری کارگردان و محمودرضا تخشید تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارند و بازیگرانی چون علیرضا کمالی، بهنام تشکر، علیرضا جلالی‌تبار، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش کاردان، شهرام قائدی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، سهیلا رضوی، حدیثه تهرانی، نیلوفر شهیدی، الهام طهموری، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، کورش سلیمانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

بهنام تشکر که بیشتر در مجموعه‌های طنز و کمدی حضور داشته است در این سریال با نقش متفاوتی حضور یافته است و در چند قسمت اولیه که پخش شده است تصویری جدید از توانمندی خود ارائه کرده است.

در خلاصه این سریال آمده است: در خلاصه داستان این سریال آمده: یارمحمد برای فرار از گرسنگی و خشکسالی به شمال کشور می‌رود تا شغل ماهیگیری را پیشه کند. او که نمی‌داند ماهیگیریِ آن منطقه در سلطه گردنکشی به نام تراب است، به دریا می‌زند و مقابل تراب می‌ایستد. وارش بیوه جواد که سال‌ها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاوری یارمحمد دل به او می‌بندد و به تراب جواب رد می‌دهد. تراب نقشه ای می‌چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقی که هیچکس انتظارش را نمی‌کشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم‌ها را به هم پیوند می‌زند.

سریال «وارش» اقتباسی از رمانی به نام «مهاجران» اثر هاوارد فاست نویسنده آمریکایی است و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.


خبرگزاری مهر-گروه هنر-عطیه موذن: «هفت روز سیما» عنوان بسته خبری-تحلیلی ویژه‌ای است که قرار است هر پنجشنبه به بازخوانی اهم تحولات خبری مرتبط با متن و حاشیه تولیدات صداوسیما و اتفاقات پیرامونی آن در طول هر هفته بپردازد.

در این بسته خبری هفتگی در نظر داریم در کنار خبرهای رسمی فعالیت برنامه‌سازان و مدیران سیما، نیم نگاهی به حواشی رسانه‌ای و حتی شایعاتی که به‌رغم غیررسمی بودن می‌توانند در اخبار مرتبط با سیما تأثیرگذار باشند هم داشته باشیم.

امروز پنجشنبه ۲۱ آذرماه می‌توانید با بیست و یکمین بسته خبری «هفت روز سیما» در مرور مهمترین رویدادها و خبرهای تلویزیون و شبکه نمایش خانگی در هفته‌ای که گذشت، با خبرگزاری مهر همراه شوید.

چهره هفته؛ هومن شاهی از خوانندگی زیرزمینی تا بازیگری در سیما

سریال «زیر همکف» جدیدترین طنز تلویزیونی است که قرار است از شبکه یک سیما به پخش برسد. این سریال به کارگردانی بهمن گودرزی و تهیه کنندگی رضا جودی ساخته شده است.

از آخرین سریال‌های جودی می‌توان به «فوق لیسانسه‌ها» اشاره کرد که جزو کارهای پرمخاطب سیما هم بود. جدیدترین تجربه بهمن گودرزی در تلویزیون هم ساخت سریال «سفر در خانه» بود که از شبکه نسیم روی آنتن رفت و توفیق چندانی در جذب مخاطب نیافت.

حالا این تهیه‌کننده و کارگردان در یک همکاری مشترک سریال «زیرهمکف» را ساخته‌اند که هومن شاهی معروف به هومن گامنو که پیش از این بیشتر صدای او را از شبکه نسیم و برنامه «خندوانه» شنیده بودیم حالا در قاب تلویزیون و به عنوان نقش اصلی این سریال ظاهر شده است.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

این سریال اولین حضور تلویزیونی هومن شاهی در عرصه بازیگری محسوب می‌شود. گامنو پیش از این در سریال «گلشیفته»و در شبکه نمایش خانگی نیز به عنوان بازیگر حضور پیدا کرده بود. با این حال او پیش از این از طریق خوانندگی در «خندوانه» و «کودک شو» به تلویزیون راه پیدا کرد و این برنامه‌ها مجوزی بر حضور او در سیما شدند.

درواقع اگرچه هومن شاهی پیش از این به‌عنوان یک خواننده زیرزمینی فعالیت داشت و ابتدا فقط صدایش از طریق موسیقی‌های «خندوانه» شنیده می‌شد اما این صدای غایب به تدریج شکلی رسمی در تلویزیون پیدا کرد و توانست به صورت خواننده رسمی در قاب تصویر «خندوانه» هم دیده شود.

حالا او در یک تجربه جدی در یک سریال طنز حضور پیدا کرده است و باید دید در این تجربه می‌تواند توفیقی در جذب مخاطب سریال داشته باشند یا خیر. همچنین باید دید با پایان پخش سریال «فوق لیسانسه‌ها» در شبکه سه و آغاز روی آنتن رفتن این کمدی جدید در شبکه یک چقدر این سریال توجه مخاطب علاقه مند به طنز را جلب خواهد کرد.

پخش سریال «زیر همکف» از جمعه ۲۲ آذر از شبکه یک سیما آغاز خواهد شد و بازیگرانی از جمله خاطره حاتمی، بهادر مالکی، عزت‌الله مهرآوران، محمود جعفری، نادر داهیم، پریسا مقتدی، یزدان فتوحی، ویدا جوان، پریسا گل دوست، نگین معتضدی، سامان دارابی در سریال بازی می‌کنند.

حاشیه هفته؛ خودزنی به سبک تلویزیون

«بهترین سریال‌های خارجی را سازمان می‌خرد، می‌دهد (به) دوستان حرفه‌ای دوبلاژ تا دوبله کنند و بعد نشان مردم می‌دهند تا ببینیم سریال‌های شما را نگاه می‌کنند یا... و در به در دنبال شما می‌گردند که بواسطه تلویزیون معروف شده‌اید و حالا ناز می‌کنید...»

تعجب نکنید این ادبیات متعلق به اپوزیسیون‌های خارج‌نشین نیست که معمولا معتقدند سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی تولید داخل چیزی برای عرضه به مخاطب ندارند، حتی سخنان یک منتقد خارج از تلویزیون نیست که اعتقاد دارد با پخش فیلم و سریال‌های خارجی از قاب سیما یا ساخت کپی‌های جذاب برنامه‌های خارجی، می‌توان مخاطبان را جذب کرد. این‌ها سخنان مجری یکی از برنامه‌های تلویزیون است که اینگونه روی آنتن زند خودزنی می‌کند و سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیون را در رقابت با نمونه‌های خارجی به هیچ می‌گیرد!

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

سعید توکل مجری «پایش» این سخنان را در واکنش به برخی از هنرمندان بیان کرده است که مدعی شده‌اند دیگر قرار نیست به تلویزیون بیایند! بماند که این چند هنرمند که اخیرا درباره نیامدن‌شان به تلویزیون سخن گفته‌اند اساساً سال‌هاست در تلویزیون حضور ندارند و کلا چند سریال تلویزیونی بیشتر نداشته اند، اما اینکه مجری یک برنامه رسمی و جدی در تلویزیون این چنین بیان کند که حالا که شما نمی‌آیید سریال‌های خوب خارجی دوبله می‌شود و مردم هم بیشتر آن‌ها را تماشا می‌کنند نکته عجیبی بود که بیش از اینکه در انتقاد از عملکرد سلبریتی‌ها باشد، سریال‌ها و برنامه‌های بومی تلویزیون را در مقابل سریال‌های خارجی نشانه گرفته بود.

اینکه مردم سریال‌های خارجی روز دنیا را می‌بینند و یا سریال‌های کره‌ای، ترکیه‌ای و حتی هندی و آثار دیگر کشورها را بیشتر از سریال‌های ایرانی دنبال می‌کنند، سخنی است که سال‌هاست بسیاری از منتقدان سینما و تلویزیون بیان می‌کنند اما شنیدن این حرف و اعتراف به آن از طریق یک مجری تلویزیون یک گل به خودی بود.

سعید توکل در برنامه مذکور که روی آنتن رفت به بحث معافیت مالیاتی هنرمندان پرداخت و در ادامه، سخنان مجری به این بحث‌ها رسید. توکل مجری برنامه‌های رادیویی بوده است و مدتی است اجرای «پایش» را به عنوان یکی از برنامه‌های صریح و جدی سیما بر عهده گرفته است.

«پایش» یکی از برنامه‌های مطالبه‌گر تلویزیون است که به شکل موضوعی به مباحث روز جامعه می‌پردازد و معمولا ورودی حرفه‌ای و رسمی به مباحث دارد و البته چند بار مجریان برنامه تغییر کرده‌اند تا این روزها که سعید توکل اجرای آن را بر عهده گرفته است.

اتفاق ویژه هفته؛ لایحه‌ای برای خارج کردن انحصار حق پخش از صداوسیما

درآمد حاصل از تبلیغات در تلویزیون یکی از حوزه‌های پرابهام و چالش‌هایی است که هیچ گاه به طور شفاف درباره آن صحبت نشده است. اداره کل بازرگانی صداوسیما یکی از اداراتی است که کمتر خبرنگار و رسانه‌ای می‌تواند با مدیران آن گفتگو داشته باشد و اگر هم بتوانید به مدیری دسترسی داشته باشید کمتر شفاف سازی نسبت به درآمدهای تبلیغاتی و نحوه هزینه کرد انها وجود دارد. هرچند دستورالعمل کلی هزینه‌های آگهی‌های بازرگانی در قالب جداولی در سایت این اداره کل دیده می‌شود با این حال ابهام‌های زیادی نسبت به این درآمدها وجود دارد که معمولا بی پاسخ می‌ماند.

بخشی از این درآمدها هم به درآمدهای ناشی از تبلیغات مسابقات فوتبال مربوط می‌شود که سال هاست بین صداوسیما و ورزش درباره حق استفاده از این درامدها چالش وجود دارد. در بیشتر کشورهای جهان بخشی از درآمدهای حاصل از تبلیغات به عنوان حق پخش مسابقات به حوزه ورزش داده می‌شود اما صداوسیما معمولا زیر بار پرداخت حق پخش مسابقات نرفته است.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

در هفته‌ای که گذشت دولت، لایحه بودجه ۹۹ را به مجلس ارائه کرد و در یکی از بندهای آن وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد که درآمدهای حاصل از تبلیغات از محل پخش مسابقات ورزشی را به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

در لایحه بودجه ۹۹ در بند «ل» آمده است:«به استناد بند (پ) ماده (٩٢) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ١٤٠١٨٤ نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی به نسبت مساوی از محل ردیف ٤٩-٥٣٠٠٠٠ مندرج در جدول شماره (٩) این قانون در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه) و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.»

هر چند هنوز این لایحه پیشنهادی در مجلس تصویب نشده است اما می‌تواند اتفاق ویژه‌ای نسبت به درآمدهای مالی صداوسیما در بخش تبلیغات باشد و برخی این امید را پیدا کردند که انحصار صداوسیما در زمینه حق پخش مسابقات بشکند.

سینما در سیما؛ پشت صحنه «سرخپوست» در قاب تلویزیون

چندی است شبکه نسیم برنامه‌ای با نام «نمای نزدیک» پخش می‌کند که پست صحنه برخی از سریال‌ها و بیشتر فیلم‌های سینمایی را پخش می‌کند. برخی از این فیلم‌های سینمایی ممکن است در تلویزیون هم نمایش داده شده باشد. در هفته‌ای که گذشت اما این برنامه به فیلم سینمایی «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی اختصاص داده شده بود. فیلمی که به تازگی در سینماهای ایران به اکران درآمد و استقبال طیف زیادی از علاقمندان به سینما را هم در پی داشت.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

فیلمبردار و کارگردان این برنامه تلویزیونی مهیار بهمنش و تهیه کننده آن مجید مطلبی است و تاکنون چندین قسمت از آن از شبکه نسیم پخش شده است.

در این قسمت که به فیلم «سرخپوست» پرداخته شده بود پشت صحنه ای از چگونگی روند ساخت فیلم، دکورها و حتی گفتگوهای کارگردان این اثر با بازیگران پخش شد که تصاویری تازه و بدیع از این فیلم سینمایی ارائه کرده بود.

چند برنامه تلویزیونی در شبکه‌های مختلف در حوزه پشت صحنه فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی تاکنون ساخته شده است و معمولا این برنامه‌ها نه تنها برای علامندان حرفه ای سینما که حتی برای مخاطبان عام تر تلویزیون و سینما هم که دوست دارند در جریان ساخت آثار قرار بگیرند مورد توجه است. شاید بیشترین قدمت این مدل از برنامه‌ها به «شما وسیما» در شبکه یک برسد که سال هاست در زمینه معرفی سریال‌ها و برنامه‌های تولیدی تلویزیون، گفتگو با عوامل و پخش سکانس‌هایی از آنها به برنامه‌سازی اقدام می‌کند.

«نمای نزدیک» اما کمی از کلیشه‌های رایج برنامه‌های تلویزیونی دورتر است و تصاویر جدید و بخش‌های جذاب تری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و تلاش دارد در یک بازه نیم ساعته او را پای برنامه نگه دارد تا کانال را تغییر ندهد.

پیشنهاد ویژه؛ سریال «وارش» در شبکه سه

از ابتدای این هفته پخش سریال «وارش» در شبکه سه سیما آغاز شده است سریالی که ابتدا «بهترین سال‌های زندگی ما» نام داشت و روایت آن از دهه ۳۰ در ایران آغاز می‌شود.

احمد کاوری کارگردان و محمودرضا تخشید تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده دارند و بازیگرانی چون علیرضا کمالی، بهنام تشکر، علیرضا جلالی‌تبار، هدایت هاشمی، برزو ارجمند، امیررضا دلاوری، داریوش کاردان، شهرام قائدی، رحیم نوروزی، رامین راستاد، مهدی امینی خواه، سهیلا رضوی، حدیثه تهرانی، نیلوفر شهیدی، الهام طهموری، علی سلیمانی، فرخ نعمتی، کورش سلیمانی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

خواننده زیرزمینی که نقش اصلی یک سریال شد/ خودزنی به سبک تلویزیون!

بهنام تشکر که بیشتر در مجموعه‌های طنز و کمدی حضور داشته است در این سریال با نقش متفاوتی حضور یافته است و در چند قسمت اولیه که پخش شده است تصویری جدید از توانمندی خود ارائه کرده است.

در خلاصه این سریال آمده است: در خلاصه داستان این سریال آمده: یارمحمد برای فرار از گرسنگی و خشکسالی به شمال کشور می‌رود تا شغل ماهیگیری را پیشه کند. او که نمی‌داند ماهیگیریِ آن منطقه در سلطه گردنکشی به نام تراب است، به دریا می‌زند و مقابل تراب می‌ایستد. وارش بیوه جواد که سال‌ها تراب در خیال ازدواج با اوست، با دیدن دلاوری یارمحمد دل به او می‌بندد و به تراب جواب رد می‌دهد. تراب نقشه ای می‌چیند تا یارمحمد را از سر راه بردارد، اما اتفاقی که هیچکس انتظارش را نمی‌کشد، از راه رسیده و سرنوشت آدم‌ها را به هم پیوند می‌زند.

سریال «وارش» اقتباسی از رمانی به نام «مهاجران» اثر هاوارد فاست نویسنده آمریکایی است و هر شب ساعت ۲۰:۴۵ از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

کد خبر 4794497

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403