چیپست گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ در اکثر مناطق اسنپدراگون 865 خواهد بود


چیپست گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ در اکثر مناطق اسنپدراگون 865 خواهد بود

شاخه اگزینوس سامسونگ شاید یکی از بزرگترین مشتریان خود را از دست بدهد؛ چرا که ظاهرا کمپانی کره‌ای، اسنپدراگون 865 را به عنوان چیپست گوشی گلکسی اس 11 (Galaxy S11) برگزیده است. به طور سنتی، پرچمداران سامسونگ تنها در کشورهای آمریکا، چین و ژاپن با تجهیز به تراشه‌های اسنپدراگون عرضه می‌شوند؛ دلیل آن هم پشتیبانی... نوشته چیپست گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ...

شاخه اگزینوس سامسونگ شاید یکی از بزرگترین مشتریان خود را از دست بدهد؛ چرا که ظاهرا کمپانی کره‌ای، اسنپدراگون 865 را به عنوان چیپست گوشی گلکسی اس 11 (Galaxy S11) برگزیده است.

به طور سنتی، پرچمداران سامسونگ تنها در کشورهای آمریکا، چین و ژاپن با تجهیز به تراشه‌های اسنپدراگون عرضه می‌شوند؛ دلیل آن هم پشتیبانی بهتر مودم کوالکام از شبکه‌های 4G محلی است. ولی طبق گزارش یک رسانه کره‌ای، سال آینده گوشی های سری گلکسی اس 11 در اکثر مناطق با چیپست اسنپدراگون 865 وارد بازار خواهند شد؛ حتی در کره جنوبی!

سامسونگ چیپست قوی‌تر را برای گوشی گلکسی اس 11 برمی‌گزیند

در واقع سامسونگ با چرخشی 180 درجه، اگزینوس 990 را فقط روی مدل‌های قابل عرضه در اروپا به‌کارگیری خواهد کرد. اما علت این تصمیم چیست؟

به ادعای نشریه The Elec، مدیران سامسونگ اختلاف عملکرد دو تراشه را بسیار قابل توجه یافته‌اند. البته توقع نداشته باشید کمپانی کره‌ای، رسما چنین چیزی را عنوان کند. پیش‌تر هم درباره تعطیلی واحد تولید هسته‌ سفارشی CPU در کمپانی سامسونگ شنیده بودیم. احتمالا آن تصمیم هم به علت نارضایتی مدیران از شرایط موجود گرفته شد.

چیپست گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ در اکثر مناطق اسنپدراگون 865 خواهد بودچیپست گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ در اکثر مناطق اسنپدراگون 865 خواهد بود

اما بد نیست به مقایسه این دو چیپست بپردازیم. اسنپدراگون 865 کوالکام که از هسته‌های جدید Cortex-A77 استفاده می‌کند، عملکرد بهتری در حوزه هوش مصنوعی دارد (15TOPS در قیاس با 10TOPS). همچنین پردازنده سیگنال تصویر آن، قادر به پشتیبانی از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی است. در سوی مقابل، اگزینوس 990 سامسونگ از هسته‌های قدیمی‌تر A76 استفاده و از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

شاید این ارقام مگاپیکسل در ابتدای سال 2019، تخیلی به نظر می‌رسیدند؛ اما بسیار محتمل است که اعضای خانواده گلکسی اس 11 با دوربین 108MP وارد بازار شوند. در این صورت، تراشه اگزینوس باید حداکثر توان خود را برای پردازش تصویر به کار بگیرد. شاید واحد پردازش عصبی (NPU) آن هم نتواند عملکردی درخور پرچمدار سال 2020 داشته باشد.

از طرفی، سامسونگ اخیرا اعلام کرد چیپست های 5G مدیاتک را در گوشی‌های رده ابتدایی و میان رده خود به‌کارگیری می‌کند که این هم، پسرفت دیگری برای شاخه اگزینوس کمپانی محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر