برف و باران همدان را فرامی‌گیرد


برف و باران همدان را فرامی‌گیرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: با ورود سامانه ضعیف بارشی از غرب استان و فعالیت یک موج ناپایدار، بارش باران و ریزش برف استان را فرا می‌گیرد.

محمدحسن باقری‌شکیب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، در برخی از ساعات افزایش ابر، بارش باران و ریزش برف، همراه با وزش موقت باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: بارش‌های این سامانه خفیف است و فعالیت آن از شامگاه امروز آغاز می‌شود و تا شامگاه جمعه ادامه دارد.

باقری‌شکیب عنوان کرد: از روز شنبه از میزان سردی هوا کاسته می‌شود و دمای هوای بیشتر نقاط استان افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: از میانه هفته آینده سامانه بارشی به نسبت قوی وارد همدان می‌شود و با ریزش برف در آسمان این استان فعالیت می‌کند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته کرفس درگزین با ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

باقری‌شکیب اظهار داشت: دمای بیشینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوای این شهر پنج درجه سانتی‌گراد زیر صفر گزارش شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403