ورزش روابط ایران و ترکمنستان را استحکام بخشیده است


ورزش روابط ایران و ترکمنستان را استحکام بخشیده است

قزوین - ایرنا - سرمربی تیم ملی کشتی نونهالان ترکمنستان گفت: مسابقات ورزشی به خصوص کشتی روابط اجتماعی و فرهنگی بین ایران و ترکمنستان را طی سال‌های گذشته مستحکم‌تر کرده است.

آیریان واگان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی نونهالان آزاد و فرنگی به مناسبت روز جهانی کودک که به میزبانی شهر الوند در جریان است به خبرنگار ایرنا گفت: رییس جمهوری و مقامات کشور ترکمنستان نگاه بسیار خوبی به ایران دارند و همواره بین دو کشور علاوه بر ارتباط ورزشی، ارتباطات فرهنگی و اجتماعی فراوانی نیز وجود داشته است.

به گفته وی، ایران در ورزش کشتی بسیار قدرتمند است و حضور کشتی گیران ترکمنستان در مسابقات ایران باعث می‌شود تا علاوه بر روابط ورزشی، روابط تجاری مناسبی نیز در اختیار ما قرار گیرد.

واگان، سطح رقابت‌های کشتی روز جهانی کودک را بسیار حرفه ای و مناسب عنوان کرد و افزود: با وجود رده‌های سنی نونهال و نوجوان در این دوره از رقابت‌ها، کشتی گیران حاضر از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار بوده که این مساله می‌تواند آینده درخشانی را برای آنان رقم بزند.

سرمربی تیم ملی کشتی ترکمنستان خاطرنشان کرد: ورزشکاران رده نوجوانان ترکمنستان با آمادگی بالا و لازم در این رقابت‌ها حاضر بوده تا جایی که کسب مدال‌های رنگارنگ در این دوره از مسابقات از انتظارمان نخواهد بود.

بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی نونهالان از 20 دی ماه با حضور ۹۰ کشتی‌گیر در قالب هشت تیم خارجی از کشورهای قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان و ۱۳۰ ورزشکار در قالب پنج تیم داخلی به همراه تیم منتخب استان قزوین در ۲ بخش آزاد و فرنگی به میزبانی شهر الوند آغاز و تا فردا /جمعه/ نیز ادامه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)