24 ساعت بارندگی در راه کرمانشاه


24 ساعت بارندگی در راه کرمانشاه

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از ورود سامانه بارشی به جو استان از اواخر وقت امروز(پنجشنبه) خبر داد و گفت: این موج باعث بارش برف و باران و در برخی نقاط آبگرفتگی معابر خواهد شد.

علی محمد زورآوند در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (21 آذر) وارد کرمانشاه می‌شود و حدود 24 ساعت جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: این موج باعث بارش برف و باران خواهد شد و در برخی مناطق آبگرفتگی معابر را نیز به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: احتمال وقوع رواناب در مناطق مرکزی و شمالی استان نیز وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه عمده بارش این موج را خصوصا در شهر کرمانشاه به شکل باران پیش‌بینی کرد و ادامه داد: بارش برف عمدتا در گردنه‌ها و نقاط سردسیر رخ خواهد داد.

زورآوند درباره وضعیت دمایی حاصل از فعالیت این موج نیز عنوان کرد: تغییرات دمایی چندان زیادی نخواهیم داشت.

وی همچنین از احتمال بروز مه صبحگاهی خصوصا در نزدیکی رودخانه‌ها با عبور این موج در صبح روز شنبه(23 آذر) خبر داد و تاکید کرد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده نیز موج بارشی دیگری وارد جو استان می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری را نیز 129 میلی‌متر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته 49 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت هشت درصد افزایش داشته است.

به گفته زورآوند طی این مدت در شهر کرمانشاه نیز 173 میلی‌متر بارندگی داشتیم که نسبت به سال قبل 26 درصد کاهش و نسبت به بلندمدت 62 درصد افزایش داشته است.

وی بیشترین بارش امسال استان را نیز به میزان 202 میلی‌متر از ماهیدشت اعلام کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس