برف و کولاک مانع از افتتاح پایگاه جاده‌ای هلال احمر خلخال شد


برف و کولاک مانع از افتتاح پایگاه جاده‌ای هلال احمر خلخال شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: شرایط جوی و آب و هوایی حاکم بر خلخال مانع از افتتاح بزرگترین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای کشور در گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم خلخال شد.

رامین معبودی روز پنجشنبه در بازدید از عملیات اجرایی این پروژه افزود: پایگاه امداد نجات جاده‌ای و بین‌شهری الماس خلخال برابر با برنامه زمان‌بندی شده قرار بود قبل از فرارسیدن زمستان امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که شرایط آب و هوایی حاکم بر گردنه الماس و بارش برف و کولاک مانع شد.

وی اظهارکرد: این پایگاه بزرگترین پایگاه جاده‌ای احداث شده جمعیت هلال احمر کشور در استان اردبیل است که با افتتاح آن در کنار فراهم شدن زمینه آسایش و رفاه امدادگران ، سطح خدمات امدادی ارائه شده به مسافران جاده خلخال - اسالم و پونل بیشتر خواهد شد.

معبودی گفت: این پروژه با زیربنای ۸۸۰ مترمربع در ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متری از سطح دریا با قابلیت مقابله با تندبادهای با سرعت بیش از ۲۰۰ کیلومتر ساعت با سازه‌های با قدرت و مقاومت زیاد طراحی شده است.

او با بیان اینکه برای تامین اعتبارات مورد نیاز اجرای این پروژه تلاش زیادی شده ، تشریح کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده‌ای گردنه الماس خلخال ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده و ۳۰ میلیارد ریال و در مجموع ۳۷ میلیارد ریال تا زمان بهره‌برداری هزینه خواهد شد.

وی از گردنه الماس خلخال به عنوان سخت‌ترین گردنه استان اردبیل یاد کرد و گفت: با توجه به ضرورت احداث پایگاه با امکانات مناسب برای اسکان موقت و اضطراری مسافران در راه مانده و گرفتار در برف و کولاک، احداث این پایگاه از گذشته مورد توجه جمعیت هلال احمر استان اردبیل بود.

حجت‌الاسلام عبدالاحد بابایی ، رییس جمعیت هلال احمر خلخال نیز در این بازدید گفت: احداث این پایگاه با هدف امدادرسانی به خودروهای عبوری جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای تکمیل آن با تمام توان تلاش خواهد شد.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت بزرگترین پایگاه امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر استان اردبیل در گردنه الماس از سال ۹۵ آغاز شده است.

او گفت: در حال حاضر ۱۹ امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر خلخال در پایگاه قدیمی گردنه الماس که بخشی از ساختمان راهدارخانه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان است، مستقر هستند.

گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم با ارتفاع ۲ هزار و ۳۰۰ متر از سطح دریاهای آزاد یکی از گردنه‌های سخت ، برف و کولاک‌گیر کشور است که بواسطه وزش بادهایی با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حتی در مواقع صاف بودن آسمان و قطع بارش‌های برف بروز کولاک‌های شدید برف همراه با یخبندان سطح جاده و محدودیت دید مشکلات زیادی برای رانندگان ایجاد می‌کند.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل ۲ راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.

۲۳ کیلومتر از مسیر ۷۰ کیلومتری جاده خلخال - اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و ۴۷ کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی