روسیه سفیر آلمان را فراخواند 


روسیه سفیر آلمان را فراخواند 

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه در اعتراض به اخراج دیپلمات‌های روس از آلمان سفیر این کشور در مسکو را فراخواند.  

به گزارش اسپوتنیک، روسیه "گزا آندریاس فون ژیر" سفیر آلمان در مسکو را به وزارت امور خارجه فراخواند تا اقدامات متقابل و تلافی‌جویانه به اخراج دیپلمات‌ها به اطلاع وی برسد.
دولت آلمان در اوایل ماه دسامبر (آذر) دو کارمند سفارت روسیه در برلین را به دلیل نقش احتمالی آنان در قتل یک شهروند گرجستانی اخراج کرد.
در پی قتل «زلیمخان خانگوشویلی» شهروند گرجستانی در باغ وحش برلین دستگاه قضایی آلمان به دلیل مظنون بودن عوامل دولتی روسیه یا چچن در قتل این فرد که گفته می‌شود یکی از فرماندهان نیروهای شورشی چچن در جنگ علیه روسیه بوده، دو تن از کارمندان سفارت روسیه در آلمان را اخراج کرد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آلمان گفت ادعای نقش داشتن دولت روسیه در قتلی که در برلین رخ داده کاملاً بی‌اساس است. به گفته وی هیچ سوظن جدی درخصوص دخالت روسیه در این قتل وجود ندارد و این مسئله هیچ ارتباطی به مقامات روس ندارد.
خانگوشویلی ۴۰ ساله در ماه آگوست (مرداد) سال جاری در یک باغ وحش کوچک در برلین هدف قرار گرفت و کشته شد. در همین رابطه پلیس آلمان از دستگیری مردی ۴۹ ساله و توقیف اسلحه و تجهیزات وی خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403