تولید انبوه باتری‌های لیتیومی در شرکت صبا باتری


تولید انبوه باتری‌های لیتیومی در شرکت صبا باتری

خبرگزاری آریا- هم اکنون این صنعت از ظرفیت تولید بیش از پنج میلیون آمپر ساعت انواع باتری‌های لیتیومی قابل شارژ برخوردار است.

تولید انبوه باتری‌های لیتیومی در شرکت صبا باتری
خبرگزاری آریا- مدیر صنعت باتری‌های لیتیومی شرکت توسعه منابع انرژی (توان) گفت: هم اکنون این صنعت از ظرفیت تولید بیش از پنج میلیون آمپر ساعت انواع باتری‌های لیتیومی قابل شارژ برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، اکبرنژاد افزود: شرکت صبا باتری در راستای ماموریت اصلی خود که همانا توسعه سیستم‌های ذخیره ساز پیشرفته انرژی است‏، با نگاه راهبردی به جریان توسعه صنعت حمل و نقل الکتریکی به عنوان یک کلان روند صنعتی در سطح بین المللی و با درک نیاز استراتژیک این صنعت به انواع باتری‌های پرانرژی، در سال 1393، به راه اندازی نخستین صنعت تحقیقاتی تولیدی باتری‌های لیتیومی در کشور، از طریق انتقال و اکتساب دانش فنی تولید باتری‌های لیتیومی در انواع سیلندری و تخت اقدام کرده است.
وی گفت: صنعت تحقیقاتی تولیدی باتری‌های لیتیومی از ظرفیت تولید بیش از پنج میلیون آمپر ساعت انواع باتری‌های لیتیومی قابل شارژ برخوردار است و با اتکا به قویترین تیم تخصصی طراحی و ساخت سیستم‌های تامین انرژی مبتنی بر فن آوری لیتیوم، از قابلیت کلیدی در طراحی و تولید پک باتری مورد نیاز خودرو الکتریکی، موتور سیکلت‌های سبک و و سنگین و سایر کاربرد‌های مرتبط برخوردار است.
آقای اکبرنژاد افزود: برابر بررسی‌های اقتصادی به عمل آمده، جایگزینی یک میلیون دستگاه از موتورسیکلت‌های فسیلی در حال تردد در سطح کشور، ضمن این که گام بلندی در راستای ارتقای زیست پذیری کلانشهر‌ها و بهبود سلامت، کاهش آلودگی هوا و کاهش آلودگی صوتی است ظرفیت خوبی در صرفه جویی میلیارد‌ها تومان در سال از محل کاهش مصرف بنزین دارد.
مدیر صنعت باتری‌های لیتیومی شرکت توسعه منابع انرژی (توان) گفت: با توسعه این صنعت امکان تامین داخلی باتری به عنوان یکی از ارکان کلیدی در توسعه صنعت حمل و نقل الکتریکی فراهم شده، ولی توسعه پایدار و استراتژیک این صنعت همانند بهترین تجربیات در سطح جهانی، مستلزم وجود مشارکت راهبردی و ایجاد ساختار مدیریتی هماهنگ و منسجم میان حداقل 13 نهاد موثر در توسعه حمل و نقل الکتریکی، وجود پشتوانه‌های حقوقی، قانونی، مالیاتی و گمرکی، تمهیدات یارانه ای، مالی و اقتصادی متناسب، مشارکت سازمان‌های عمومی و دولتی و از همه مهمتر سیاست گذاری و راهبری کلان در سطح ملی است.
وی افزود: باتری لیتیومی در صنایع نظامی، نظیر تجهیزات مخابراتی و الکترونیکی مانند بی سیم و همچنین در صنایع غیر نظامی مثل انواع باتری‌های تلفن‌های همراه، انواع رایانه ها، دوچرخه، موتور سیکلت و خودرو‌های الکتریکی، سامانه‌های تولید الکتریسیته تجدید پذیر نظیر ذخیره ساز انرژی‌های خورشیدی و بادی، پاوربانک ها، UPS و تامین انرژی سیستم‌های مخابراتی و شرکت‌های تلفن همراه، کاربرد اساسی دارد.
آقای اکبرنژاد گفت: باتری‌های پایه لیتیومی با چگالی انرژی 3 تا 5 برابر باتری‌های سرب اسیدی، امروزه یکی از پر کاربردترین باتری‌های مورد نیاز تجهیزات الکترونیکی در بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها