100 دستگاه آمبولانس در طرح امداد زمستانی همدان شرکت کردند


100 دستگاه آمبولانس در طرح امداد زمستانی همدان شرکت کردند

همدان- ایرنا- مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: 100 دستگاه آمبولانس در طرح امداد زمستانی این استان به آسیب‌دیدگان از سوانح امدادرسانی می‌کنند.

حبیب الله معصومی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: علاوه بر این ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک بالگرد امداد و نجات و ۴۰۰ نیروی انسانی در طرح امداد زمستانی این استان فعال شدند.

وی گفت: طرح سلامت یا امداد زمستانی از بیستم آذر با هدف مقابله با شرایط بحرانی آغاز شده و در این راستا اورژانس و بیمارستان ها برای شرایط بحرانی، سرما زدگی و تروما آماده شدند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه این طرح تا 20 اسفند ادامه می یابد، افزود: به منظور جلوگیری از یخ زدگی، سرم و دیگر اقلام دارویی مورد نیاز آنها به داخل پایگاه منتقل شدند تا در مواقع مورد نیاز مورد استفاده قرار گیرند.

وی بیان کرد: اواسط سالجاری ۶ دستگاه آمبولانس به شهرستان های دارای گردنه و مسیر سخت‌گذر تحویل شد که این خودروها به زنجیر چرخ و ضدیخ مجهز شدند و برای پایگاه های اورژانس نیز موادغذایی، جیره خشک و سوخت جایگزین پیش بینی شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: همدان دارای سه اورژانس کانکسی است که این کانکس ها به چند لایه عایق برای محافظت نیروها و تجهیزات از سرما مجهز شده اند.

وی درباره بالگرد امداد و نجات بیان کرد: این بالگرد امروز ۳۱۳ امین پرواز خود را انجام داده و یک بیمار اورژانسی را به بیمارستان قلب فرشچیان منتقل کرد.

ماهانه پنج هزار ماموریت توسط اورژانس همدان صورت می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک