وزیر: نماز در 85 درصد مدارس کشور اقامه می‌شود


وزیر: نماز در 85 درصد مدارس کشور اقامه می‌شود

گرگان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ نماز در بین دانش‌آموزان گفت: علاوه بر به صدا درآمدن زنگ نماز، در 85 درصد مدارس کشور نماز اول وقت ظهر اقامه می‌شود.

محسن حاجی میرزایی امروز پنجشنبه در بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در گرگان اظهار داشت: برپایی نماز جماعت در مدارس، یکی از برنامه های مهم نظام تعلیم و تربیت و فرایند رسمی آموزش برای شکل‎گیری روح نیایش و پرستش و عمق پیوند انسان با خالق در دانش آموزان است.

وی بیان کرد: مدرسه نقش عمیق و گسترده ای در تعلیم و تربیت دانش آموزان دارد و در صورت ارایه درست آموزه های دینی، چگونگی الفت و انس با خدا در آنان نهادینه می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: سهم مدرسه در ترویج فرهنگ نماز ممکن است از مساجد هم بیشتر باشد و با تربیت نسلی مومن و نمازخوان می تواند بر تعداد یاران و یاوران مساجد اضافه کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در سال های گذشته تمرکز آموزش و پرورش فقط در عرصه علم آموزی بود اما با توجه به تاکیدات سند تحول بنیادین و ضرورت بازنگری در سیاست ها، توجه به تربیت دانش آموزان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت، مهم‌ترین کارکرد مدرسه، تربیت است که شکل‌گیری مفهوم تربیت در دانش آموزان با نماز امکان پذیر است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: پیوند نماز و نظام آموزش و پرورش وسیع و گسترده است و این نهاد همواره تلاش می کند برای ادای دین خود به ساحت نماز، بر حجم و تنوع تلاش‌ها در راستی ترویج این فریضه اضافه کند.

حاجی میرزایی اظهار داشت: در آموزش و پرورش تلاش می کنیم همه ابزارها را برای تربیت نسل جوان به کار بگیریم تا روح پرستش و نیایش در مدارس تقویت شود.

وی از انتشار ۱۸ عنوان کتاب شامل احکام ویژه دانش آموزان و کتاب راهبردی نور ولایت برای ترویج نماز خبر داد و گفت: علاوه بر آن، بیش از ۵ هزار مدیر و معلم تحت عنوان "مدیران برنامه‌های یاوران نماز" آموزش های لازم برای رونق دادن بیشتر نماز در مدارس را فرا گرفتند.

وی به پرداخت نشدن حق الزحمه امامان جماعات مدارس اشاره و بیان کرد: اولویت اول بودجه های مدارس، اختصاص سرانه آموزشی است که تلاش می کنیم اشکال ساختار بودجه آموزش و پرورش را برطرف کرده و پرداخت این حق الزحمه ها را آسان تر کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان