طرح تفکیک زباله از مبدا در همه نقاط شهر گنبدکاووس اجرا می‌شود


طرح تفکیک زباله از مبدا در همه نقاط شهر گنبدکاووس اجرا می‌شود

گنبدکاووس- ایرنا - معاون خدمات شهری شهردار گنبدکاووس اعلام کرد که طرح تفکیک زباله از مبدا که از سال 96 در دو قسمت شمال غربی و جنوب شرقی این شهر آغاز شده، بزودی در همه نقاط شهری گنبدکاووس اجرا می‌شود.

هوشنگ ابراهیم بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: هم اکنون آگهی فراخوان اجرای طرح تفیک زباله از مبدا در دو قسمت باقی مانده شهر گنبدکاووس یعنی شمال شرقی و جنوب غربی آماده شده و در هفته آینده اطلاعرسانی عمومی می‌شود.

وی با یادآوری اجرای طرح تفکیک زباله در دو قسمت شمال غربی و جنوب شرقی گنبدکاووس درسال ۹۶، افزود که با اجرای این طرح ۱۵ تا ۲۰ درصد از حجم تولید زباله‌ در این شهر ۱۶۰ هزار نفری کاهش یافت.

ابراهیمبیگی حجم تولید روزانه زباله در شهر گنبدکاووس را حدود ۱۲۰ تن اعلام کرد و گفت که اکنون تولید زباله در این شهر ۲۸ کیلومتر مربعی به حدود ۱۰۰ تن در روز کاهش یافته و پیشبینی می‌شود با اجرای کامل طرح تفکیک زباله، ۱۵ تا ۲۰ درصد دیگر هم از حجم تولید زباله دراین شهر کاسته شود.

وی اضافه کرد که شرکت پیمانکار طرح تفکیک زباله از مبدا در گنبدکاووس برای اجرای این طرح در دو قسمت شهر تعداد چهار هزار عدد مخزن از جنس "کارتن پلاست" بین شهروندان توزیع و دو کانکس تحویل زباله خشک در این مناطق مستقر کرد و در مقابل تحویل زباله خشک ازسوی شهروندان به آنها مواد شوینده تحویل می‌دهد.

معاون خدمات شهری شهردار گنبدکاووس معضل "زبالهگردها" را مهمترین مشکل اجرای طرح تفکیک زباله در این شهر اعلام کرد و ادامه داد که بایستی برای رفع این معضل چاره اندیشی شود زیرا بخش زیادی از زباله‌های خشک شهری به جای تحویل به پیمانکار توسط این افراد جمعآوری می‌شود.

ابراهیم بیگی افزود: برای برخورد با زبالهگردها بایستی دادگستری و انتظامی با شهرداری همکاری داشته باشند ضمن اینکه شهروندان هم باید با تحویل زباله‌های خشک به پیمانکار طرح تفکیک زباله، مانع از فعالیت زبالهگردها شوند.

به گفته وی، به دلیل فعالیت زبالهگردها و نیز فروش زباله خشک توسط برخی از شهروندان گنبدی، هم اکنون پیمانکار طرح تفکیک زباله در این شهر ماهانه فقط ۶ تن زباله خشک جمع آوری می‌کند که مقرون به صرفه نیست.

معاون خدمات شهری شهردار گنبدکاووس در خصوص هزینه خدمات شهری، اضافه کرد که شهرداری به طور متوسط ماهانه مبلغ ۱۰ میلیارد ریال صرف امور رفت و روب و نظافت شهری می‌کند که امیدواریم با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در بخشی از این هزینهها صرفهجویی شود.

شهر گنبدکاووس دومین شهر بزرگ استان گلستان است که افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۲۸ کیلومتر مربع وسعت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی