55 کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی در دست ساخت است


55 کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی در دست ساخت است

بجنورد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: بتازگی، ساخت 55 کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در این استان آغاز شده است که تا پایان سال مالی جاری، به بهره‌براری خواهد رسید.

علی اصغر بدیعی مقدم روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولیت ساخت بخشی از راه‌های روستایی، به این اداره کل در قالب طرح ابرار واگذار شده است.

وی اظهار داشت: به همین منظور، گروه ساخت راه روستایی در این اداره کل تشکل شده است که به صورت امانی، نسبت به اجرای پروژه در محورهای روستایی اقدام می کند البته بخشی از طول ۵۵ کیلومتر پروژه راهسازی، به صورت پیمانی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح ابرار، اولویت با ساخت و تکمیل راه برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار است افزود: امید است با اجرای این طرح، شاخص بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب، ارتقا یابد.

بر اساس این گزارش ساخت راه‌های روستایی و فرعی و همچنین نگهداری آن‌ها به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده و قرار است در دو سال، پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور تکمیل شود.

بر اساس اعلام مسئولان راه و شهرسازی خراسان شمالی، سالانه ۱۰۵ تا ۱۱۵ کیلومتر راه روستایی در این استان ساخته و آسفالت می‌شود.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی پیش از این گفته بود که اجرای راه های روستایی این استان سالانه ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

علی علیمردانی، طول راه های این استان را حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر عنوان کرده بود که از این میزان، ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آسفالته و مابقی شوسه و خاکی است.

بر این اساس اکنون میزان بهره مندی روستاییان استان از راه مناسب ۴۷ درصد است که این رقم در سطح کشور ۵۳ درصد است.

طول راه های روستایی خراسان شمالی حدود چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را شامل می شود و این استان در این شاخص رتبه ۱۳ کشوری را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها