برندسازی برنج گیلان نقش مهمی در اقتصاد دارد


برندسازی برنج گیلان نقش مهمی در اقتصاد دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه برندسازی برنج استان نقش مهمی در اقتصاد استان دارد، اضافه کرد: تسطیح اراضی کشاورزی را دنبال می کنیم.

کیوان محمدی در گفت وگو با ایسنا، اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد انعطافی دانست؛ نه جنگی و اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی می تواند در شرایط مختلف و بحران ها انعطاف لازم را برای تدبیر امور داشته باشد.

وی با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی به ویژه طی سال های اخیر، افزود: در این راستا ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مرکز و استان ها تشکیل شده و پروژه های اقتصاد مقاومتی را در استان ها دنبال می کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۲۵ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را در استان برگزار کردیم، گفت: راه آهن گیلان یکی از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی است که سال گذشته به بهره برداری رسید. البته این راه آهن در ادامه به بندرانزلی و بندر کاسپین متصل خواهد شد و نقش اثرگذاری در اقتصاد منطقه خواهد داشت.

محمدی با اشاره به تاکید دولت بر تکمیل راه آهن رشت - آستارا، خاطرنشان کرد: تکمیل این کریدور نه تنها برای ایران و کشورهای همسایه، بلکه برای شرق و غرب دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ساماندهی رودخانه ها به ویژه دو رودخانه شهر رشت را یکی دیگر از پروژه های اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: شیوه نامه ها و دستورالعمل های لازم برای ساماندهی رودخانه ها صادر شده است.

این مقام مسئول پرورش ماهی در قفس را از دیگر پروژه های مهم گیلان در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: پرورش ماهیان خاویاری نیز به صورت ویژه مد نظر قرار دارد، زیرا در دو دهه گذشته تا ۳۰۰ تن تولید خاویار داشتیم، اما طی سال های اخیر به زیر یک تن رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه برندسازی برنج استان نقش مهمی در اقتصاد استان دارد، اضافه کرد: تسطیح اراضی کشاورزی را دنبال می کنیم و تا پایان دولت بخش عمده ای از کار انجام می شود، زیرا علاوه بر آسان شدن آبیاری، میزان برداشت در واحد سطح افزایش می یابد.

وی توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دریایی را مورد تاکید پروژه های اقتصاد مقاومتی گیلان دانست و متذکر شد: گیلان این ظرفیت را دارد که گردشگری کشاورزی خاص خودش را راه اندازی کند و لذا طرح های بوم گردی با جدیت دنبال می شود. همچنین با توجه به ظرفیت بالای گیلان در حوزه سلامت و پزشکی، امکان راه اندازی گردشگری سلامت نیز وجود دارد.

محمدی از احداث واحد تولیدکننده خوراک آبزیان، دام و طیور در گیلان خبر داد و عنوان کرد: گیلان یکی از برجسته ترین استان های کشور در تولید دام و طیور است لذا وجود چنین کارخانه ای این زنجیره اقتصادی را تکمیل می کند.

وی از تخصیص تسهیلات ۱۳۵۷ میلیارد تومانی برای ایجاد بیش از ۲۵ هزار شغل در استان خبر داد و گفت: همچنین آماده ارائه تسهیلات در حوزه مسکن و بافت های فرسوده هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به ارزیابی آمایش استان در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمایش، خاطرنشان کرد: آمایش گیلان الگوی سبز - آبی است، یعنی در گام نخست بر حفظ محیط زیست تاکید دارد و هیچ پروژه کشاورزی و صنعتی و گردشگری و... بدون در نظر گرفتن محیط زیست اجرا نخواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس