رشد 32 درصدی صادرات استان کرمان در 7 ماهه گذشته سال جاری


رشد 32 درصدی صادرات استان کرمان در 7 ماهه گذشته سال جاری

استاندار کرمان بیان کرد: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد صادرات را داشته ایم و سال 97 میزان صادرات استان کرمان نسبت به سال 96 دو برابر بوده است.

دکتر "محمدجواد فدایی" صبح امروز ۲۱ آذرماه در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان اظهار کرد: اینکه صادرکننده نمونه داریم به معنی این است در همین شرایط و با وجود مشکلات داخلی و خارجی، می توان کار انجام داد و چیزی غیرممکن نیست.

فدایی با تاکید بر اینکه باید فعالان این عرصه تجربیات خود را به دیگران منتقل کنند و به عدد شایسته استان کرمان در صادرات برسیم تصریح کرد: با وجود همه مشکلات، صادرات استان کرمان در سال جاری رشد داشته که این موضوع نشان می دهد هر چند کُند و با زحمت، اما رو به جلو حرکت می کنیم و این امیدوارکننده است.

استاندار کرمان بیان کرد: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد صادرات را داشته ایم و سال ۹۷ میزان صادرات استان کرمان نسبت به سال ۹۶ دو برابر بوده است.

وی با بیان اینکه شناخت بازارهای خارجی یکی از مشکلات ما در صادرات است، افزود: ۷۰ درصد صادرات ما تنها به پنج کشور انجام می شود و حتی طراز تجاری ما با همسایگانمان منفی است که بخشی از این مسئله مربوط به سیاست گذاری های کلی دولت است.

فدایی با تاکید بر اینکه دولت باید تکلیف برخی موارد را در سطح ملی مشخص کند اظهار کرد: صادرات در تولید داخلی موثر است و باید تصمیم گیری شود که این تعادل چگونه باید ایجاد شود؟

استاندار کرمان گفت: پیوستن به سازمان تجارت جهانی، FATF و ... از مسائلی است که باید در سطح ملی تعیین تکلیف شود و باید معلوم شود که منافع ملی ما و سیاست گذاری های کلان ایجاب می کند آن را بپذیریم یا نه؟ و این مسائل باید تعیین تکلیف شود که در صادرات موثر است و به تصمیم گیری‌های داخلی مربوط می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از خط قرمز برداشت از آب‌های زیرزمینی عبور کرده‌ایم