در تصمیم‌گیری‌ها به بخش خصوصی بی‌توجه و فقط تعارف کرده‌ایم


در تصمیم‌گیری‌ها به بخش خصوصی بی‌توجه و فقط تعارف کرده‌ایم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در تصمیم گیری ها به بخش خصوصی بی توجهی و فقط تعارف کرده ایم و مشکلات کنونی ناشی از عدم دخالت بخش خصوصی در تصمیم گیری است.

"احمد انارکی‌محمدی" امروز ۲۱ آذرماه در همایش بزرگداشت روز صادرات استان کرمان اظهار کرد: درآمد مالیاتی که در بودجه ۹۹ دیده شده، منطبق با رونق تولید نیست و بیشتر افزایش تورم در کالاها دیده شده و در نتیجه رقم بودجه بالا رفته است.

وی افزود: در بحث ارزش افزوده که ۶۶ هزار میلیارد تومان دیده شده نیز قیمت کالاها افزایش یافته و این گرانی در ارزش افزوده آمده که باید ساز و کار ویژه ای داشته باشد در قبال جدایی از نفت.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: اراده ای باید وجود داشته باشد تا بتوانیم از نفت فاصله بگیریم و مسئله مهم تر فراهم بودن زیرساخت و و ساز و کار است و باید دستگاه های اجرایی همراه و همگام بوده و در سال های آینده از نفت فاصله بیشتری بگیریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس بیان کرد: وقتی در سطح کلان تصمیم گیری می شود و بخش خصوصی در آن دخیل نیست، منجر به مشکلات این بخش و فعالان اقتصادی می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ما در تصمیم گیری ها به بخش خصوصی بی توجهی و فقط تعارف کرده ایم و مشکلات کنونی ناشی از عدم دخالت بخش خصوصی در تصمیم گیری است.

انارکی محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رتبه رشد علمی ایران گفت: باید از علم در کنار صنایع مادر و معادن بزرگ استفاده کرده و بخشی از استارتاپ ها بتوانند فعالیت کنند و ظرفیت شرکت های دانش بنیان به میدان بیاید زیرا باقی ماندن در روش های سنتی، ادامه کار را با مشکل مواجه می کند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان کرمان با بیان اینکه امروز برگشت ارز صادراتی مشکل دارد، گفت: بازاریابی یکی از مشکلات حوزه صادرات است و بخشنامه های متفاوت و ممنوعیت صادرات، موجب از دست دادن بازار می شود.

به گزارش ایسنا، "افروز بهرامی" مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران نیز در این همایش گفت: ساختار اقتصادی مبتنی بر نفت صنعت شکل گرفته مبتنی بر نیاز داخل در ایران منجر به این شده که سهم ما از حجم صادرات ۲۵ تریلیونی دنیا بسیار ناچیز باشد.

وی با اشاره به لزوم تنوع کالاهای صادراتی و مقاصد صادراتی افزود: هر چه ساختار مالی کشورهای مقصد منسجم تر و توسعه یافته تر باشد، امکان اعمال قوانین بین المللی و تحریم های ظالمانه بیشتر است.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران در ادامه ساز و کارهای حمایت صندوق از صادرکنندگان و صادرات را تشریح کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»